صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
زارع در گفتگو با آنا تاکید کرد؛

حذف قشر ضعیف جامعه در پی افسارگسیختگی قیمت‌ها/دولت نظارتی بر بازار ندارد

نماینده مردم آباده در مجلس از نابه سامانی قیمتی‌ها در بازار انتقاد کرد و گفت: دولت در قبال گرانی‌ها تنها به ارائه بسته حمایتی نباید اکتفا کند.
کد خبر : 494083

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اشاره به آشفتگی قیمت‌ها در بازار، گفت: متاسفانه ضعف نظارت‌ها و جولان دلالان قیمت‌ها را نجومی کرده است.
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارائه بسته‌های حمایتی تسکین موقتی بر تورم‌های قیمتی اخیر است، افزود: با توجه به اینکه تغییری در میزان تقاضا در ماه‌های اخیر صورت نگرفته رشد قیمت‌ها پذیرفتنی نیست.
زارع با بیان اینکه متاسفانه یک کالا با چند نرخ متفاوت در بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: عملکرد دولت در بخش کنترل بازار ضعف‌های بسیاری دارد از این رو لازم است در این مسیر بیش از پیش تلاش کند.
وی با تاکید بر اینکه نظارت سازمان تعزیزات، اتاق اصناف و همچنین سازمان حمایت از مصرف کننده نیز جوابگوی وضعیت فعلی بازار نیست، گفت: با رصد قیمت‌ها در بازار عدم امکان زندگی برای اقشار ضعیف جامعه محسوس می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه سقف یارانه های نقدی برای اقشار ضعیف جامعه نیز همسو با تورم فعلی اقتصاد باید افزایش یابد، افزود: دولت باید پاسخگو باشد که منابع حاصل از حذف یارانه بگیران در کجا هزینه شده است.
زارع با تاکید بر اینکه بسیاری از خانوارها در کشور با مبلغ ۴۵ هزار و ۵٠٠ تومان یارانه امرار معاش می‌کنند، تصریح کرد: این رقم در کنار تورم قیمت‌ها در بازار شوخی تلخی است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: نظارت هر روزه بر بازار و قطع ید دلالان در نرخ گذاری ها بازم بوده تا قیمت‌ها به حالت قبل باز گردند در غیر این صورت سفره مردم هر روز کوچک‌تر از قبل خواهد شد.
انتهای پیام


انتهای پیام/

ارسال نظر