صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
میرزاده در گفتگو با آنا:

دولت مراقب سوءاستفاده‌ها در زیرمجموعه‌های آموزش و پرورش باشد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر دولت نسبت به دخالت‌های خارجی در نظام آموزشی بی‌تفاوت عمل کند، قاعدتاً حوزه‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده واقع می‌شود.
کد خبر : 491516

سیدحمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره اینکه مصوبه مجلس شرایط افرادی که می‌توانند مدارس و آموزشگاه‌های غیر انتفاعی و غیردولتی داشته باشند را مشخص و وظایف آنها را تعیین کرده، اظهار کرد: سازمان مدارس غیردولتی در داخل وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند که وظایفی را از حیث نظارت و هدایت برای معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی مشخص کرده است.


 وی با اشاره به طرح برخی مداخلات مدیران مسئول مدارس غیردولتی در امور آموزش و پرورش اظهار کرد: چنین دخالت‌هایی را قبول ندارم، اما اگر ادعایی در این زمینه هست، ضعف آن را متوجه کسانی می‌دانم که در نظام آموزش و پرورش مسئولیت دارند. 


سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مسئولان می‌خواهند جلوی طبقاتی شدن جامعه و نظام آموزشی را بگیرند، کارشان ایجاب می‌کند جلوی مداخلات خارجی در نظام آموزشی را بگیرند.


نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: منافع مسئولان مدارس غیردولتی ایجاب می‌کند نقطه‌نظراتی را بگویند و آن را پیگیری کنند تا منافعشان مرتفع شود، معتقدم به خاطر اندیشیدن به منافع نمی‌توان به آنان خورده گرفت و این مسئولان نظام آموزش و پرورش هستند که باید دست‌های غیر را از این فضا کوتاه کنند.


وی اظهار کرد: مسئولان باید در مسائل مختلف نفع دانش‌آموزان و کشور را در نظر بگیرند، اگر دولت در این زمینه بی‌تفاوت عمل کند، قاعدتاً حوزه‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش مورد سوءاستفاده واقع می‌شود.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر