صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
یادداشت وارده؛

مقاومت منتهی به رهایی خرمشهر در آیین روز قدس تثبیت شود

امسال شعار روز قدس در تجمیع سه موهبت معنا می‌یابد به‌نوعی که به شادباش بندگی در فطر باید مقاومت منتهی به رهایی خرمشهر را در آیین مقاومت مظلومان فلسطین تثبیت کرد.
کد خبر : 491331

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ ایام‌الله، وعده مندرج در کتاب الهی است و روزهای خاص می‌آیند تا باور کنیم که شکرگزار باشیم. در اندیشه عزت و شکوه میهن و آرمان‌های ملی و بین‌المللی بوده و بدانیم که باید پاسدار عزت و غیرت و شکوه ملی به اعتبار حُسن توجه مردم غیور و همیشه وفادار در نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.


روز قدس برآمده از تدبیر الهی حضرت امام(ره)، بسیار فراگیر به باور جهانی بدل شد و با منویات مقام معظم رهبری در همه سال‌های اخیر بر شکوه این موهبت الهی و نخستین قبله‌گاه مسلمانان جهان، افزوده شد؛ به‌طوری که با اوج گرفتن مقاومت و کسب پیروزی‌های درخشان، شاهد ضعف و زبونی صهیونیسم بودیم کما اینکه در موعد پرواز سردار دل‌ها و درگاه شهادت او به‌وضوح می‌شد تصویری شکسته و در عُزلت نشسته و خائف و زبون از صهیونیسم را مشاهده کرد.


قدس، کانون همگرایی مقاومت اسلامی به اعتبار شکوه همت و پویایی مسلمانان جهان است که باید منطبق با نگاه رهبری معظم انقلاب، تلاش جدی داشته باشیم تا با حمایت از مظلوم، کاخ پوشالی سلطه‌گران را ویران کنیم.


و اما سوم خرداد هر سال، یادآور شکوه ملی است که البته آوازه جهانی دارد و عزت ملت در گرو قدرت ایمان و فداکاری یاران شهید و مردان ایثارگر سال‌های دفاع مقدس منجر به رهایی خرمشهری شد که دشمن تا به دندان مسلح و برخوردار از حمایت‌های حداقل 35 کشور جهان، نتواند بر خاک پاک سرزمین مهر، اشاراتی به اسائه ادب داشته باشد.


روز مقاومت یادآور عزت ملی است


روز مقاومت، یادآور عزت ملی است تا بدانیم و باور کنیم که ایرانی از نسل آرش، کمان عشق را به بازوی همت گرفته و خدنگ نفرت را به نگاه منحوس دشمن و استکبار نشانه رفته و به غیرت دینی در عرصه شورآفرین شهادت به اعتبار عاشورای حسینی، هرگز تن به ذلت نداده و در همواره تاریخ، بی‌بدیل در شکوه و شوکت نشسته است.


و بالاخره عید بندگی نیز از راه رسیده تا رمضان سال جاری در حمله و یورش بیماری کرونا از طراوت و ویژگی‌های خاص خود برخوردار باشد به شکلی که مردم در حالی به عبادت و بندگی زینت یافتند که دسترسی به مساجد ممکن نبود و هر خانه‌ای به شوق قدر، تقدیرخانه عبادت و شب‌زنده‌داری و کانون دعا و ثنا شد.


فطر، شاه‌نشین اعیاد به اعتبار جشن بندگی است که مؤمنان روزه‌دار به پاس ماهی از صیام و قیام با پاسداشت لیالی قدر، قنوت عشق به سکوت آسمان عبودیت می‌گیرند تا پاداش همه بندگی را در شهد و شکر زندگی از رهگذر عنایت الهی، شاهد باشند.


حال سه موهبت مهم که هر یک شایسته شکوهی در پاسداشت است را پیش روی داریم و تجمیع این سه رکن از ایام‌الله، می‌تواند جلوه‌ای به باور متعالی مقام معظم رهبری در پایانی روزهای تیرگی و خشم صهیونیسم و حیات نکبت آن باشد و به‌زودی نور خورشید مقاومت بر فراز آسمان آبی قدس و فلسطین مبارز، جلوه‌گری کند.


ثبیت مقاوت مظلومان فلسطین در روز رهایی خرمشهر


امسال شعار روز قدس در تجمیع این سه موهبت معنا می‌یابد به‌نوعی که به شادباش بندگی در فطر باید مقاومت منتهی به رهایی خرمشهر را در آیین مقاومت مظلومان فلسطین تثبیت کرد تا به مدد الهی بتوانیم با چاره‌گری برآمده از وحدت اسلامی، حمایت جهان اسلام و عزت همواره مطرح مسلمانان، شاهد روزهای فلاکت منتهی به حذف صهیونیسم از جهان معاصر باشیم.


داعیه‌داران حقوق بشر جز شر و نابسامانی جهانی نداشته‌اند و ادعای پوچ این طایفه منحوس به سرکردگی استکبار، موجب شده تا جهان، تعادل در عدالت را در همه ابعاد فراموش کند و مردم در کشورهای مظلوم، گرفتار ظلم و جفاکاری این زیاده‌خواهان عالم باشند.


امسال در بسیاری از شهرها بنا به شرایط خاص دوران کرونا شاید نتوان خشم از دشمنان را از حنجره آزادی‌خواهی بیان کرد و مشت‌های گره‌کرده را که نماد همدلی با مردم فلسطین و کشورهای مظلوم محور مقاومت است به رخ دشمنان کشید ولی می‌توان از سویدای دل دعا کرد تا دامنه نکبت بین‌المللی حکومت جابران و زیاده‌خواهان به اعتبار فضل الهی و شکوه بین‌المللی وحدت مسلمین، کوتاه و کوتاه‌تر شود.


فرصت زیادی از شق‌القمر سردار سپهبد سلیمانی در شهادت مظلومانه که منجر به وحدت جهانی در حق‌خواهی و حقیقت‌جویی شد نگذشته است و در این نوشتار باید به قدرت ایمان منبعث از شکوه نگاه دینی و ایثارگری سردار سلیمانی نوشت تا با سرمشق او بتوانیم در مقاومت و حق‌جویی و پیروزی، نمره قبولی دریافت کنیم.


قدس نگین انگشتری توحید در محور مقاومت اسلامی


زندگی و منش رفتاری سلیمانی و شهادت و فریاد مظلومیت او گویای آن است که زندگی در گرو بندگی معنا می‌یابد و ارزش انسان در جهاد و مبارزه است و مبارزه نیز محدود در جغرافیای خاص نیست؛ بلکه لانه ظلم و تعدّی را باید در جای‌جای جهان درهم کوبید.


قدس، نگین انگشتری توحید در محور مقاومت اسلامی است و هرزه مردمان ظالم باید بدانند که این قبله‌گاه نخستین، آن‌قدر مهم و ارزشمند است که با تکرار درس مقاومت ایران اسلامی در سوم خرداد 1361 می‌توانیم در نوبتی دیگر به گوش دل، فریاد «خدا قدس را آزاد کرد» را بشنویم.


مردم ایران اسلامی شاهد پیروزی‌های درخشانی بوده‌اند که این تداوم در پیروزی و سربلندی در بسیار از موقعیت‌ها در مقابل هجوم دشمن و مواجهه با کینه جهانی به‌ویژه رویارویی با استکبار، ماحصل تیزبینی و درایت ملی در امتثال اوامر رحمانی مقام معظم رهبری بوده که دل درگرو قائم جانان  و دست به آسمان توفیق و امکان دارد؛ بنابراین با شادباش فطر و گرامیداشت سوم خرداد، روز ملی مقاومت از همه مسئولان و کارگزاران این نظام می‌خواهیم که سرمشق رهبری را به خط ایمان بنویسند تا هیچ قدرتی در جهان، یارای پاک کردن عزت ملی و بین‌المللی ایرانی باشکوه را به ذهن خویش حتی مرور نکند.


سیدرضا جزء‌مؤمنی مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر