صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خبر داد؛

ارائه خدمات مشاوره در سوگ برای خانواده‌های داغدار کرونایی

مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: بسته‌های خدمتی با عنوان مشاوره در سوگ به خانواده‌های بازماندگان فوتی‌های کرونایی از یک‌ماه گذشته آغاز شده است.
کد خبر : 490788

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احمد حاجبی در نشست خبری امروز خود که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور افراد در جامعه با اضطراب ناشی از آن مواجه شدند که ناشی از ناشناخته بودن دلیل این بیماری بود.


وی با بیان این‌که نباید استرس‌های ناشی از این ویروس را برچسب بیمارگونه بزنیم، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در وزارت بهداشت تلاش کردیم تا با ارائه زیرساخت‌هایی نیازها شناسایی و مداخلات لازم در این خصوص انجام شود.


مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت ایجاد نظام مراقبت اولیه، فعالیت‌های رسانه‌ای در سطح استانی و سامانه 4030 را بخشی از زیرساخت‌های وزارت بهداشت به‌منظور کمک به سلامت روان جامعه عنوان کرد و گفت: تاکنون 500 هزار تماس به سامانه 4030 انجام شده که کمک مهمی در شناسایی نیازهای روانی جامعه بود.


حاجبی با اشاره به آمار 700 هزار فوتی کرونا و ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌های بازماندگان آنها اظهار کرد: چون بازماندگان این فوتی‌ها نتوانستند مراسم دفن و عزاداری برگزار کنند با سوگ بیمارگونه مواجه شدند که ما در وزارت بهداشت از یک‌ماه گذشته با تهیه بسته‌های خدمتی با عنوان مشاوره در سوگ با رضایت خانواده‌ها به ارائه خدمت به این افراد پرداختیم.


وی در ادامه در ارتباط با آمار اختلالات روانی در کشور نیز گفت: اختلالات روان‌شناختی در کشور در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ سال ۲۳.۶ درصد است که در این میان میزان افسردگی به‌عنوان شایع‌ترین نوع اختلال 12.7 درصد است. میزان فوت ناشی از خودکشی نیز حدود 6 مورد در هر 100 هزار نفر است.


مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان این‌که آمار وزارت بهداشت در بحث خودکشی با آمار پزشکی قانونی مبنی بر فوت‌های ناشی از اقدام به خودکشی منطبق و اعلام می‌شود، عنوان کرد: میزان اقدام به خودکشی در اسفند ماه 98 نسبت به مدت مشابه در سال 97، حدود 27 درصد کاهش داشته است.


حاجبی در خصوص میزان مصرف مواد مخدر پس از شیوع کرونا نیز گفت: در ارتباط با این موضوع دو شاخص «اختلال مصرف مواد» و «شیوع مصرف مواد مخدر» وجود دارد که به ترتیب میزان آن در کشور 2.1 و 5.4 درصد است.


وی در ارتباط با شایعات مطرح شده در ارتباط با این‌که مصرف الکل می‌تواند از ابتلا به کرونا جلوگیری کند هم اظهار کرد: در مقطعی از زمان به‌ویژه در اسفند ماه این باور نادرست در جامعه ایجاد شد که باعث همه‌گیری‌های کوچک در سطح کشور شد ولی در یک‌ماه گذشته مسمومیت‌های الکلی در ارتباط با پیشگیری از کرونا کاهش یافته است.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد حاجبی
ارسال نظر