صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شیوع کرونا موجب شد؛

هزینه 10میلیارد دلاری گیمرها برای بازی‌های ویدئویی

شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در آمریکا باعث شد صنعت بازی‌های ویدئویی با رکوردی کم‌سابقه مواجه شود.
کد خبر : 490429

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تک اسپات، هزینه گیمرهای ایالات‌متحده برای بازی‌های ویدئویی در سه‌ماهه اول به اوج خود رسیده است، چراکه به‌دلیل اعمال قرنطینه در پی شیوع ویروس کرونا، مجبور بودند در خانه بمانند.


برای دوره سه‌ماهه منتهی به 31 مارس، صنعت بازی‌های ویدیویی ایالات‌متحده درمجموع 10.86 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. براساس گزارش Dynamics Market Games، این مقدار نسبت به همین دوره‌ زمانی در سال قبل، نه درصد افزایش یافته است.


بازی‌های ویدئویی (نرم‌افزاری) 9.58 میلیارد دلار از کل را به خود اختصاص داده است که 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.


از بین پرفروش‌ترین بازی‌ها در طول سه‌ماهه گذشته می‌توان به Call of Duty، Minecraft و Animal Crossing اشاره کرد.


در بخش سخت‌افزار، سازندگان کنسولِ بازی 733 میلیون دلار فروش داشتند که پرفروش‌ترین کنسول نینتندو بود، به‌طوری‌که اکنون یافتن آن در بازار غیرممکن است. نینتندو به‌خوبی از کمبودها آگاه است و اخیراً قول داده است که 10 درصد تولید را افزایش دهد تا بتواند به تقاضا کمک کند.



همچنین فروش لوازم جانبی در سه‌ماهه اخیر یک درصد افزایش یافت و به 503 میلیون دلار رسید.


انتهای پیام/4112/


انتهای پیام/

ارسال نظر