صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران:

سامانه جامع خدمات الکترونیک اداره کل فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی می‌شود/برگزاری برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی به‌صورت آنلاین

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه سامانه‌ سپاری امور فرهنگی و اجتماعی به زودی راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این سامانه، همان سامانه جامع خدمات الکترونیک اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خواهد بود.
کد خبر : 488775

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران؛ محمدعلی زارع چاهوکی درباره فعالیت‌های این اداره کل در دوره شیوع ویروس کرونا گفت: نظر به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در محیط دانشگاه از اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تلاش شد تا از طریق سامانه‌های مجازی و استفاده از ظرفیت‌های متعدد دانشگاه در این حوزه، امور فرهنگی و اجتماعی انجام شود. خوشبختانه تجربیات خوبی در این حوزه کسب شد و زمینه استفاده هر چه بیشتر از سامانه‌ها فراهم شد.


وی ادامه داد: به‌منظور تسهیل امور تشکل‌های دانشجویی، تمام درخواست‌ها و مکاتبات اداری از طریق ایمیل و سامانه‌های مجازی پیگیری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.


زارع چاهوکی با اشاره به اینکه با پیگیری انجام شده و مساعدت مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی می‌توانند برنامه خود را در سامانه mooc.ut.ac.ir به‌صورت آنلاین برگزار کنند، افزود: خوشبختانه این سامانه با توجه به کارآیی‌های متعدد آن مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.


مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تأکید کرد: از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون با همت و تلاش تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان بیش از ۲۵ رویداد در حوزه انجمن‌های علمی دانشجویی و ۱۵ رویداد در حوزه کانون‌های فرهنگی به‌صورت مجازی در این سامانه و سایر شبکه‌های اجتماعی برگزار شد. در حوزه نشریات دانشجویی نیز بیش از ۴۰ نشریه به‌صورت الکترونیک منتشر شدند.


وی اظهار کرد: در این ایام با هدف تبادل نظر و ارائه پیشنهادها در خصوص مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی در شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، شبکه اجتماعی فرهنگی، هنری دوران کرونا و پساکرونا به آدرس https://net.ut.ac.ir/ راه‌اندازی شد.


زارع چاهوکی تصریح کرد: در این شبکه بیش از ۱۰۰ محتوا در حوزه‌های فعالیت‌های داوطلبانه، تاب‌آوری اجتماعی در زمان بحران‌ها، مدیریت استرس، تولیدات آموزشی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا و ملاحظات زیست محیطی در این زمینه، آموزش حرکات ورزشی در ایام قرنطینه و سایر محتوا‌های مرتبط، در این تالار گفتگو قرار گرفت.


مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم پیگیری سامانه‌سپاری امور فرهنگی و اجتماعی است که به زودی راه‌اندازی خواهد شد، همان سامانه جامع خدمات الکترونیک اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خواهد بود، افزود: در این سامانه تمام فرآیندهای حوزه فرهنگی و اجتماعی از جمله انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی از زمان ارائه درخواست توسط دانشجو تا صدور مجوز در قالب سامانه انجام خواهد شد.


وی بیان کرد: با توجه به گستردگی دانشگاه تهران و تعدد پردیس/دانشکده‌ها ایجاد این سامانه تاثیر زیادی در یکسان‌سازی رویه‌ها، تسهیل امور تشکل‌های دانشجویی و کاهش مصرف کاغذ در راستای تحقق مدیریت سبز در دانشگاه خواهد داشت.


زارع چاهوکی در پایان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا با استفاده از سامانه برگزاری جلسات، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی آنلاین، برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی را هر چه بیشتر توسعه دهیم و زمینه مشارکت هر چه بیشتر تشکل‌های دانشجویی را فراهم سازیم.


انتهای پیام/۴۰۸۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر