صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان خبر داد؛

خسارت به برخی ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زلزله/ قلعه فلک‌الافلاک آسیب دید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از وارد شدن خسارت به برخی از ابنیه تاریخی لرستان در پی وقوع زمین لرزه خبر داد.
کد خبر : 488177

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید امین قاسمی در خصوص خسارت وارده به ابنیه تاریخی استان لرستان پس از زلزله 5.1 ریشتری روز گذشته در این استان گفت: در پی زلزله‌ای که در استان لرستان رخ داد برخی از ابنیه تاریخی دچار خسارت شدند.


وی افزود: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتاً شدید در لرستان بررسی‌های لازم برای تعیین خسارت به ابنیه تاریخی لرستان انجام شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان در خصوص خسارت به قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد در پی وقوع این زمین لرزه اظهار کرد: متاسفانه بر اثر این زلزله برخی از ترک‌های موجود در دیواره این بنای ارزشمند که از قبل وجود داشت عمق بیشتری پیدا کرده است.


قاسمی با بیان اینکه ۲ کنگره از برج‌های قلعه نیز در جای خود در پی وقوع این زمین لرزه تخریب شده است، بیان کرد: پس از برآورد خسارت و تامین اعتبار، مرمت این بنای ارزشمند در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرد.


وی همچنین در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم‌آباد بر اثر این زمین لرزه افزود: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متاسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: در شهر بروجرد نیز برخی از خانه‌های تاریخی دچار خسارت جزئی شده‌اند که باید هرچه سریع‌تر نسبت به مرمت آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر