صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

اپلیکیشن‌های آنتی ویروس مورد حمله ویروس‌ها قرار گرفتند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد تعدادی از برنامه‌های ضد ویروس در معرض خطر نفوذ هکرها قرار دارند.
کد خبر : 485917

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بررسی‌های جدید تعدادی از شرکت‌های امنیتی نشان می‌دهد بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که کاربران از آن‌ها برای محافظت از دستگاه‌های خود در برابر نفوذ ویروس استفاده می‌کنند دچار نقص امنیتی هستند.


کارشناسان در شرکت امنیتی Rack911 به این نتیجه رسیده‌اند که تعداد 28 عدد از نرم‌افزارهای ضد ویروس (آنتی ویروس) یا دارای باگ‌های امنیتی هستند و یا به دلیل عملکرد کند در اسکن قسمت‌های مختلف تلفن همراه، رایانه و تبلت‌ها خرابی و نفوذ هکرها به دستگاه را بسیار دیرتر از زمان لازم اعلام می‌کنند.


نکته حائز اهمیت در تحقیقات جدید کارشناسان وجود نام‌های بزرگی همچون Microsoft Defender، McAfee Endpoint Security و Malwarebytes در لیست منتشر شده از نرم‌افزارهای امنیتی دارای نقص فنی است. کارشناسان معتقدند هکرها ویروس‌های مخرب را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که الگوریتم‌های حفاظتی برنامه آنتی ویروس را شناسایی کرده و پس از شکست آن‌ها اطلاعات موجود در رایانه را برای سرورهای جاسوسی ارسال می‌کنند.



شرکت امنیتی Rack911 در اطلاعیه خود اعلام کرد: سیستم عامل‌های لینوکس و مک بیش از دیگر سیستم عامل‌ها در خطر قرار دارند. زیرا تعداد بالای نفوذ به این سیستم عامل‌ها موجب شده کاربران غیرمجاز راه‌های نفوذ به مک و لینوکس را شناسایی کرده و اطلاعات مرتبط با اینکه حمله‌ها را در فضای مجازی منتشر کنند.


شرکت‌هایی که نام اپلیکیشن‌های ضد ویروس آن‌ها در این لیست قرار دارد تا کنون اظهار نظری نکرده‌اند. تعدادی از کاربران نرم‌افزارهای ذکر شده گفتند: چگونه می‌توان تصور کرد برنامه‌ای که خود برای محافظت از رایانه یا تلفن همراه طراحی شده در برابر حمله‌های سایبری آسیب‌پذیر باشد؟! احتمالا صاحبان این شرکت‌ها سال‌ها است که اطلاعات کاربران را سرقت کرده و سود کلانی را بدست آورده‌اند.


کارشناسان امنیتی از کاربران خواسته‌اند نام کاربری و رمز عبور حساب‌های مختلف خود در فضای مجازی را در بازه‌های زمانی کوتاه مدت تغییر داده و نرم‌افزار ضد ویروس مورد استفاده در دستگاه خود را بروزرسانی کنند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر