صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

هواپیماها بعد از کرونا به چه شکل درمی‌آیند؟

بسیاری بر این باورند که جهان بعد از کرونا تغییرات زیادی می‌کند و صنایع بسیاری از جمله سفرهای هوایی متحول خواهند شد.
کد خبر : 484632

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از فیوچریسم، کرونا نه تنها باعث کاهش شدید قیمت بلیت هواپیما شد بلکه ترسی بزرگ از سفر هوایی به جان مردم جهان انداخت. مسافران سرگردان در فرودگاه‌ها و انتقال بیماری از کشوری به کشور دیگر از نخستین پیامدهای همه‌گیری کرونا در جهان بود.


با توجه به این که هواپیما محیط بسته‌ای دارد و صندلی‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند، احتمال انتقال بیماری در آن بیشتر است. پیش‌بینی می‌شود ترس از انتقال بیماری و ویروس در هواپیما در جهان پساکرونایی همچنان پابرجا بماند. حال یک شرکت طراحی داخلی در ایتالیا دو طرح مفهومی برای صندلی‌های هوایپما ارائه کرده که هدف آن اطمینان حاصل کردن از امنیت مسافر و جلوگیری از انتقال بیماری است. 


طرح اول «گلس سیف» یا «شیشه ایمنی» نام دارد و نوعی پوشش است که روی صندلی قرار می‌گیرد که فاصله نزدیک میان صندلی‌ها را تا حدی ایمن‌تر می‌کند. این طراحی شبیه به کرکره شفافی است که در دو طرف صندلی قرار می‌گیرد و به مسافر اجازه می‌دهد تماس و تعامل از طریق هوا را کمتر کند. بدین ترتیب احتمال انتقال آلودگی کاهش می‌یابد.



طرح دوم «صندلی ژانوس» یا «صندلی دوطرفه» نام دارد و نوعی سپر از جنس مواد شفاف است که سه مسافر نشسته در یک ردیف را از هم جدا می‌کند و سد محافظتی میان آنها ایجاد می‌کند. برخلاف طرح شیشه ایمنی، صندلی دوطرفه نیاز به تغییر پیکربندی داخل هواپیما دارد.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر