صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۹

گوگل سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر می‌دهد

گوگل به دلیل حمایت بیشتر از روزنامه نگاران قصد دارد برخی از سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر دهد.
کد خبر : 483928

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، فعالان رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران نیز همانند بسیاری از مشاغل و صنایع دیگر در شرایط کنونی جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.


روزنامه نگاران از جمله اقشاری هستند که همواره با بحران‌های مختلف درگیر بوده و در تلاش هستند تا با خبرها و گزارش‌های دقیق فشار روانی وارد بر جامعه خود را کاهش دهند و دغدغه‌های مردم را پیگیری کنند. از همین رو گوگل تصمیم گرفته است با تغییر در سیاست‌های تبلیغاتی خود بیش از گذشته از فعالان رسانه‌ای را حمایت کند.


گوگل در اطلاعیه اعلام کرد: این شرکت به مدت 5 ماه هیچگونه هزینه‌ای را از روزنامه نگارانی که مطالب آن‌‌ها در قسمت Ad Manager منتشر شده و در آینده منتشر می‌شود را دریافت نمی‌کند. تا پیش از این هر روزنامه نگاری که تمایل داشت مطالبش را در بخش خبری گوگل نیز منتشر شود باید مبلغی به عنوان هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کرد ولی الان همه چیز رایگان است.



یکی از مدیران ارشد گوگل گفت: در شرایط شیوع کرونا و در حالی که بسیار از مشاغل آسیب دیده‌اند گوگل از روزنامه نگاران حمایت می‌کند. بودجه لازم برای تامین هزینه‌های تبلیغات رایگان روزنامه‌ نگاران از طریق کاهش هزینه‌های برخی از مشاغل جانبی این شرکت تامین می‌شود.


در هفته گذشته و پیش از اعلام خبر فوق از سوی گوگل شایعاتی مبنی بر حذف کلی تبلیغات از بخش خبری این غول فناوری در فضای مجازی پخش شد. گوگل چنین موضوعی را تکذیب و تنها اعلام کرد قصد دارد برخی از سیاست‌های تبلیغاتی خود را تغییر دهد.


گوگل هرساله مبلغ قابل توجهی برای مبارزه با خبرهای دروغ و گمراه کننده در فضای مجازی هزینه می‌کند. به عنوان مثال این شرکت در سال 2019 میلادی بیش از 6.5 میلیون دلار را در مسیر سالم سازی فضای مجازی هزینه کرده است. اکنون بخش خبری گوگل تمرکز خود را بر روی خبرهای مرتبط با ویروس کرونا قرار داده و در این حوزه خبرهای رسانه‌های مختلف را پوشش می‌دهد.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل
ارسال نظر