صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۶ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹

محکومیت تحریم‌های آمریکا از سوی شورای جهانی كليساها

دبيركل شورای جهانی كليساها در محکومیت تحريم‌های واشنگتن به رئیس‌جمهور آمریکا نامه نوشت.
کد خبر : 482608

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  به دنبال ارسال نامه ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ادیان به رهبران ادیان جهان «آیون سوکا»، دبير كل شورای جهانی کلیساها در محكوميت تحريم عليه ايران نامه‌ای برای دونالد ترامپ ارسال کرد.


در این نامه آمده است: در عید پاک (عید بزرگ مسیحیان بعد از روزه 40 روز) که در تقویم سالانه کلیساها برای مسیحیان در سراسر جهان روز بسیار مهمی است و نیز با توجه به نزدیک شدن مسلمانان به ماه مبارک رمضان، با واقعیت جدید و چالش‌برانگیزی مواجه هستیم که ما را ملزم می‌کند از جمع شدن در مجامع ایمانی و دینی خودداری کنیم تا بتوانیم از خود و جوامع‌مان در برابر بیماری و آسیب محافظت کنیم.


دبيركل شورای جهانی کلیساها افزود: ویروس کرونا در همه جا دشمن مشترک بشریت است و بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت، مذهب، سیاست یا هر وابستگی انسانی دیگر همه افراد را تهدید می‌کند و فقط تأثیر آن بر مردم و جوامعی که به دلیل اوضاع بهداشتی یا فقر آسیب‌پذیرند بسیار تبعیض‌آمیز است.


سوکا تصریح کرد: پاسخ مؤثر به بیماری همه‌گیر مستلزم درجه بی‌سابقه‌ای از همبستگی و همکاری جهانی، مراقبت ویژه از آسیب‌پذیرترین افراد و اقدام سریع برای کاهش شرایطی است که آسیب‌پذیری بیشتری ایجاد می‌کند. 


وی افزود: ما به عنوان شورای جهانی کلیساها، سازمان اقدام مشترک کلیساها و انجمن ملی کلیساهای حضرت مسیح در آمریکا نگرانی عمیق خود را از تحریم‌های وضع شده آمریکا علیه مردم ایران ابراز می‌داریم. در حال حاضر ایران با بیش از ۶۷ هزار مورد تأییدشده ویروس کرونا و بیش از ۴ هزار نفر که جان خود را به خاطر کرونا از دست داده‌اند، آسیب جدی دیده  و نظام بهداشتی این کشور به‌شدت از تحریم یک‌جانبه آمریکا که به محاصره اقتصادی کشور منجر شده، در رنج و مشکل است. 


دبیرکل شورای جهانی کلیساها در این نامه عنوان کرد: ما در چارچوب اصل همبستگی بین‌المللی و اصول بشردوستانه و با توجه به درخواست سازمان ملل متحد برای آتش‌بس جهانی از شما درخواست می‌کنیم با هدف تقویت تلاش‌ها در مبارزه با این ویروس فراگیر تحریم‌های فلج‌کننده ایران را بردارید، مجازات‌های مالی را که بر توانایی ایران در واردات وسایل و تجهیزات پزشکی تأثیر می‌گذارد لغو کنید و اجازه دهید صندوق بین‌المللی پول بتواند درخواست وام اضطراری ایران را برای کمک به حل این بحران اجابت کند.


سوکا خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: در این وضعیت بحران جهانی ما همچنین خواهان آن هستیم که تحریم‌ها و مجازات‌هایی که آمریکا علیه سایر مناطق جهان مانند سوریه، غزه، ونزوئلا و کوبا که مردم آنها قربانی درگیری‌های سیاسی هستند و این مجازات‌ها و تحریم‌ها مانع اقدامات بهداشتی آنان و دسترسی آنان به دارو و تجهیزات پزشکی می‌شود، رفع شود. 


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر