صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
نگارش علمی پایان‌نامه 33/

با شيوه‌های آموزشی در مقطع دكتری آشنا شوید

شيوه‌های آموزشی در مقطع دكتری با سایر مقاطع تفاوت‌های اساسی دارد که در مطلب پیش‌رو به آن پرداخته شده است.
کد خبر : 482081

به گزارش خبرنگار حوزه پایان‌نامه گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ نگارش پایان‌نامه ازجمله موارد تخصصی است که اغلب دانشجویان در نحوه نگارش علمی آن با مشکلاتی روبرو هستند، از انتخاب عنوان گرفته تا نگارش بخش‌های مختلف پایان‌نامه و اصلاحات تخصصی مربوط به آن، ازاین‌رو خبرگزاری آنا بر آن است تا با ارائه سلسله مباحثی در رابطه با نحوه نگارش پایان‌نامه و نکاتی که در این خصوص دانشجویان باید بدانند، چراغ راهی برای علاقه‌مندان به نگارش دقیق و تخصصی پایان‌نامه‌ها باشد.


پس از خواندن این گزارش دانشجویان و علم‌دوستان با شیوه‌های آموزشی مقطع دکتری PHD آشنا خواهند شد.


شيوه‌های آموزشی در مقطع دكتری با سایر مقاطع تفاوت‌های اساسی دارد و به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. 


الف- شيوه آموزشی ـ پژوهشی: شيوه آموزشی ـ پژوهشی، روشی است كه محتوای برنامه آن مشتمل بر واحدهای درسی و پايان‌نامه است. اين شيوه تا سال 1389 تنها شيوه آموزشی در ايران بوده و پذيرش دانشجو در كليه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی كشور فقط به اين روش صورت می‌گرفت.  


ب- شيوه پژوهش محور: دوره دكتری تخصصی است كه با محوريت پژوهش و مشتمل بر اخذ واحدهای آموزشي محدود و ارائه رساله برگزار می‌شود.


برگزاری دوره دكتری پژوهش محور مشروط به داشتن طرح پژوهشی تقاضا محور (طرح پژوهشی دارای كارفرمای مشخص كه برابر قرارداد، اجرای آن به مؤسسه واگذار و اعتبارات كامل آن به همراه هزينه‌های نظارت بر آن توسط كارفرما تامين و نتيجه كار نيز تحويل گرفته می‌شود) با كارفرمای مشخص (شخصيت حقوقی اعم از دولتی و غيردولتی است كه طي يك قرارداد، انجام طرح پژوهشی را به دانشگاه/مؤسسه واگذار نموده و متعهد به تأمين كليه هزينه‌های انجام و نظارت بر اجرای موضوع قرارداد است. 


 منظور از كدرشته محل‌های پژوهش محور رشته محل‌هایی از موسسات است كه دارای طرح پژوهشی تقاضامحور است و در زمان انتخاب رشته عناوين آنها در اين دفترچه درج شده است.  


منظور از طرحواره، طرح اوليه رساله متقاضيان رشته محل‌های پژوهش محور است كه در راستای طرح پژوهشی تقاضامحور كه از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهيه و تدوين و در زمان انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری به صورت مكتوب ارائه می‌شود. 


 عنوان يا عناوين طرح پژوهشی مربوط به هر يك از كدرشته محل‌های پژوهش محور به منظور تهيه طرحواره توسط داوطلبان از طريـق سـايت مؤسسات پذيرنده اعلام خواهد شد.  


 طول مدت دوره در هر دو شيوه حداكثر 5 سال است. در موارد استثنايی افزايش طـول مدت دوره با تشخيص شورای تحصيلات تكميلی دانشگاه مجاز است و همچنين انتقال، تغيير رشته و مهمان در هر دو شيوه ممنوع است.


انتهای پیام/ 4133


انتهای پیام/

ارسال نظر