تشریح برنامههای نوروزی شهرداری تهران در سال 99/ تهرانیها در پذیرش خطر کرونا مقاومت میکنند
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری ظهر امروز خود در ارتباط با اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص مقابله با کرونا و همچنین برنامههای نوروزی اظهار کرد: شهرداری تهران در یک ماه گذشته که درگیر موضوع کرونا بود برنامههای نوروزی خود با عنوان نوروزگاه را درسطح مناطق و همچنین ستاد شهرداری تعطیل کرد.
وی ادامه داد: فعالیتهای ما در حوزه فرهنگسازی شامل بیلبوردهای نصب شده در سطح شهر با پیام «در خانه میمانیم» و همچنین شیوه نامه تخصصی برای شرکتها و سازمانها در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا بود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: در بحث آموزش ۴۰ هزار نفر از شهروندان و کارکنان شهرداری در بحث پیشگیری از این ویروس آموزشهای لازم را دیدهاند. همچنین اخیراً در ۴۲۰۰ نانوایی آموزش مقابله با کرونا توسط اتحادیه نانوایان سنتی صورت گرفت.
جوادی یگانه عنوان کرد: ما در بحث آموزش افراد در معرض خطر که غالباً در گودها، گاراژها و گرمخانهها هستند نیز آموزشهای لازم را مد نظر قرار دادهایم.
وی ادامه داد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری همچنین در بخش دیگری از فعالیتهای فرهنگسازی و آموزش از اقدام به تهیه کتابهای الکترونیک رایگان برای افراد در خانه خبر داد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از بیست و دوم بهمن ماه به دستور شهردار تهران برنامه دومی برای نوروز در صورت همه گیر شدن کرونا تهیه شد، گفت: با بروز شرایط گسترده شیوع، محور فعالیتهای معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به خانهها متمرکز شد که بر این اساس برنامههای نوروزی شهرداری تهران تحت عنوان نوروزگاه به نوروز خانه تبدیل شد که هدف آن افزایش ارتباط در درون خانهها، استفاده بهینه از اوقات فراغت اجباری و کاهش شکاف نسلی در جامعه بود.
وی ضمن اشاره به مجموعه برنامههای فرهنگی شهرداری تهران از صدا و سیما و همچنین برنامههای فضای مجازی عنوان کرد: این معاونت در سازمان ورزش بهدنبال ترویج بازیهایی است که امکان انجام آن در خانه وجود دارد و همچنین در بحث ستاد گردشگری برگزاری تورهای مجازی موزهها و مسابقه مجازی گردشگری از دیگر برنامههای نوروزی شهرداری تهران میباشد.
جوادی یگانه برگزاری کنسرتهای با صندلی خالی (بهصورت زنده) را برای اولین بار اقدام جدیدی در کشور دانست که میتواند به تشویق مردم به ماندن در خانه کمک کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه به نتایج نظرسنجیهای انجام شده توسط این معاونت در ارتباط با نگاه مردم به موضوع کرونا گفت: دو نظرسنجی با فاصله 10 روز در تهران انجام شده و متأسفانه نتایج حاکی از آن است که در دو نظرسنجی انجام شده هنوز نیمی از تهرانیها از ابتلا به کرونا نمیترسند.
وی با اشاره به بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مردم تهران قصد سفر ندارند ولی در خانه هم نمیمانند که بخشی از آن ناشی از تأثیر کرونا بر وضعیت معیشت آنها است.
جوادی یگانه در پایان با بیان اینکه همچنان در پذیرش مفهوم در خانه ماندن بهمعنی در خانه خودمان ماندن و نه دیگران موفق نبودهایم، عنوان کرد: ما نگران روز اول عید، چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال هستیم چون مردم در انجام این سنتها اصرار دارند و به نظر میرسد که هنوز بخشی از مردم در پذیرش خطرات کرونا مقاومت میکنند.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/