صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
یک فعال دانشجویی در گفتگو با آنا:

گسترش مدارس غیرانتفاعی تضاد بزرگی با سند بنیادین آموزش و پرورش دارد

مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: سیاست‌های اجرایی دولت در مورد حقوق دانش‌آموزان و معلمان باید دچار تغییرات اساسی شود.
کد خبر : 475044

الهه عباس‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: با به کارگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد نظام آموزشی کشور می‌تواند حقوق از دست رفته دانش‌آموزان و معلمان را به آن‌ها بازگرداند.


وی افزود:  مشاهدات صورت گرفته حاصل از بررسی بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۹و همچنین طرح خرید خدمات آموزشی نتایجی را در بردارد؛ از جمله: کاهش نقش پرورشی به دلیل عدم نظارت و تمرکز بر بحث آموزش وکنکور، کاهش نظارت بر امر تربیت و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خطیر تربیتی، تقلیل و به عبارتی حذف نقش پرورشی نظام آموزش و پرورش، گسترش مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق مدارس غیردولتی مطرح می شود؛ که این خود در تضاد با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است را در بر دارد. همچنین در این طرح دولت  بیش از آنکه به دنبال تحقق  عدالت آموزشی باشد  به دنبال جذب بودجه از خود مردم است.


مسئول واحد خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس بیان کرد: علاوه بر آن در این طرح معلمان هویت خود را به رسمیت نشناخته و از حداقل ترین حقوق خود از جمله حق بیمه محروم هستند. حال این سوال مطرح است که با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارند:


۱) آیا در اجرای طرح خرید خدمات این هدف از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر بهره گیری از فناوری های نوین ارتباطی در ارائه آموزش با کیفیت و همچنین عدالت آموزشی یکسان در همه مناطق کشور اجرا می شود؟


۲) در اجرای این طرح تا چه اندازه به اجرا شدن بند ۱۱ موجود در سند مبنی بر جذب، تربیت، نگهداشت معلمان، در آموزش و پرورش نزدیک می شویم ؟


عباس‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه کمیسیون تلفیق در روزهای آتی تصمیم خود را درباره بودجه ۹۹ اعلام می کند لذا از ایشان خواستار آن هستیم که با حذف طرح خرید خدمات آموزشی که بی تردید زمینه‌سازی اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ و تشدید فشار ها برای اقشار محروم جامعه است و هم چنین برطرف کردن ایرادات وارد بر بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش در سال ۹۹ موافقت و همکاری لازم را داشته باشند.


وی بیان کرد: امید است که ان شاءالله در مکتب سلیمانی ها گامی استوار تر از قبل جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته و عدالت آموزشی راکه از کمترین حقوق تمامی دانش آموزان سراسر کشور است، محقق سازیم.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
محسن نوروزی
06:40 - 1398/12/11
این دولت نه گوش شنوا دارد نه چشم بینا .... هر کاری دوست دارد میکند چون کسی جلودارش نیست....؟؟؟؟!!!! نه مجلسی و نه قوه قضائیه ....؟؟؟!!!!باید کاری کرد تا این دولت سر عقل اید وبه مردم پاسخگوی اعمالش باشد ....؟؟؟؟!!!!