صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تدوینگر «نفس»: سعی کردم رئالیته فیلم را در مونتاژ حفظ کنم

سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار درباره ویژگی های مونتاژ این اثر توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر : 47497

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی فیلم «نفس»، سجاد پهلوان‌زاده تدوینگر فیلم «نفس» جدیدترین اثر نرگس آبیار در مورد روند تدوین این اثر سینمایی گفت: «فیلم «نفس» یک راف کات حدود 140 دقیقه‌ای خورده و منتظریم انیمیشن‌ها به دستمان برسد تا کار را نهایی کنیم. طبق آنچه به من گفته شده، انیمیشن‌ها تا 15 آذرماه به دست‌مان خواهد رسید و ما نهایتا دو هفته پس از آن کار داریم تا نسخه نهایی فیلم آماده و به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شود.»


وی اظهار کرد: «با این که مدت زمان این فیلم در حال حاضر با زمانی که برای انیمیشن‌ها در نظر گرفته شده، مجموعا 140 دقیقه است اما به دلیل قصه پرحجمی که دارد اصلا خسته کننده نیست. با این حال منتظریم انیمیشن‌های فیلم به دستمان برسد تا تصمیم بگیریم که اگر امکانش هست و به فیلم کمک می‌کند مدت زمان آن را کمی کوتاه‌تر کنیم.»


تدوینگر فیلم «نفس» با اشاره به اینکه بعد از پایان فیلمبرداری به مجموعه عوامل این فیلم پیوسته است، گفت: «اولین بار که راش‌ها را دیدم یک چیز نظرم را خیلی جلب کرد و آن حس جاری در پلان‌ها بود. فیلم رئالیته بسیار بالایی دارد، زندگی در آن جاری و دارای نوستالژی‌های جذابی است. «نفس» برای تماشاگری که الان حدود 30 تا 40 سال سن دارد، پر از نوستالژی است.»


وی ادامه داد: «با توجه به اینکه این فیلم بسیار پر حجم و پر کاتی است و دوربینش هم روی دست است، سعی کردم به دکوپاژ خانم آبیار پایبند باشم و تا حدی که ممکن است فیلم کات اضافه نخورد. از طرفی به دلیل اینکه بازیگر فیلم کودک است، تلاش کردم حتی‌المقدور بازی بچه از دست نرود. سعی کردم این رئالیته را در مونتاژم حفظ کنم و مونتاژ موجب به هم ریختن روند فیلم نشود. می‌توانم با قطعیت بگویم تمام کات‌ها جایی خورده که الزامی بود، مثلا در جاهایی که اضافاتی وجود داشت، وگرنه ریتم زندگی در فیلم در حال اجرا و جلو رفتن است.»


پهلوان‌زاده در پایان در مورد حذفیات فیلم توضیح داد: «حذفیات‌مان زیاد نبود و شاید بتوان گفت در نهایت 10 درصد از سکانس‌های فیلم حذف شده است. به دلیل اینکه فیلمنامه این فیلم بر اساس یک رمان نوشته شده و وقتی فیلم را می‌بینی حس می‌کنی در حال خواندن یک کتاب جذاب هستی. در حقیقت فیلم روایتگر قصه جذابی است که مخاطب را همراه با خودش می‌برد؛ قصه‌ای که در آن هم تخیل وجود دارد و هم زندگی. به نظر من این فیلم می‌تواند بسیار جذاب و پرمخاطب باشد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: نرگس آبیار نفس
ارسال نظر