صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صلواتی در نشست خبری «پدران»:

انتظار زیادی از گیشه نداریم/ هدف‌مان ساخت یک فیلم شریف و محترم بود

کارگردان «پدران» با بیان اینکه فعالیت‌اش در حوزه سینما را از سال 68 آغاز کرده است، افزود: بعد از فیلم «پدران» دوباره فیلم خواهم ساخت. من به همراه نویسنده می‌خواستیم این فیلم قصه داشته باشد و از عوامل و بازیگرانی استفاده کنیم که چهره باشند. از گیشه انتظار زیادی نداریم اما هدفمان ساخت یک فیلم شریف و محترم بود. 
کد خبر : 470776

به گزارش گروه فرهنگ و خبرگزاری آنا  از جشنواره فیلم فجر، نشست خبری فیلم «پدران» به کارگردانی سالم صلواتی با حضور کارگردان فیلم، شهرام مسلخی (تهیه‌کننده)، علی ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، مهدخت مولایی، کیوان پرمهر (بازیگران) مهتاب متعصب (طراح لباس)، حمید بخشی (طراح صحنه)، بسطام سعادت (جلوه‌های ویژه بصری)، حسین قورچیان (صدا گذار)، مرتضی پورصمدی (مدیر فیلم‌برداری)، علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده (منتقد) با اجرای محمدرضا مقدسیان عصر شنبه نوزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.


علی‌اکبرعبدالعلی‌زاده منتقد حاضر در نشست درباره فیلم «پدران» گفت: در مواجهه با این فیلم از دو منظر نکاتی را می‌گویم، ابتدا محتوا زیرا فیلم حرف‌های جدیدی درباره اینکه در تغییر فرهنگی کشور هیچ راهکاری نداریم می‌زند و مسئله بعدی تقابل نسل‌ها. تا زمانی که هر کسی هنوز فرزند است متوجه دغدغه‌های پدرش نمی‌شود و تا زمانی که خودش پدر نشود نیز همچنان درک نخواهد کرد.


او افزود: عزیزی می‌گفت شما همیشه فکر می‌کنید فرزندتان را می‌شناسید اما مسئله اصلی این است که شما او را نمی‌شناسید و همیشه باید طوری رفتار کنید که انگار او را نمی‌شناسید. اتفاقی در جریان فیلم می‌افتد که خانواده‌ها پس از تصادفی که رخ می‌دهد متوجه عدم شناخت کافی خودشان از فرزندانشان می‌شوند.


این منتقد انتخاب همدان به‌عنوان لوکیشن فیلم را از ویژگی‌های مثبت آن دانست و  تصریح کرد: قرار بر این بود با روحیات، کنش‌ها و زبان مردم آن استان رو به رو و آشنا شویم. من خیلی با جزئیات اقلیم همدان آشنا نیستم و دوست دارم درباره آن بشنوم.


او ادامه داد: در فیلمبرداری «پدران» خیلی کم با آدم‌های قصه مواجه و همراه می‌شویم.کارگردان می‌تواند با بهره گرفتن از عواملی مانند تدوین، صدا و فیلمبرداری فیلمش را برای مخاطب جذاب‌تر کند. فکر می‌کردم فیلم به‌خاطر هزینه اندکش به این شکل ساخته شده اما در اصل این ساختار انتخاب سالم صلواتی به‌عنوان کارگردان بوده است.


در ادامه مهدخت مولایی بازیگر فیلم «پدران» درباره نقش خود گفت: فیلمنامه «پدران» روایت یک داستان ساده و قابل درک بود که هیچ نکته غیرقابل فهمی در آن وجود ندارد. اتفاقی رخ می‌دهد که به سادگی می‌توانیم با آن همراه شویم. در نقشی که ایفا کردم، سعی‌ داشتم یک مسیر ساده داستانی را با زبان قابل فهم بیان کنم.


شهرام مسلخی درباره تهیه‌ این فیلم بیان کرد: شخصاً یکی از تهیه‌کنندگانی بودم که از انتخاب این فیلم در جشنواره فجر مطمئن بودم. «پدران» فیلمی نبود که یک کارگردان کار اولی به چنین فیلم‌هایی وارد شود زیرا بسیار پر لوکیشن بود.


او ادامه داد: رسانه در سلیقه مخاطب تأثیر زیادی دارد، تلاش کردیم در فیلم‌مان طرح مسئله کنیم و به مسائل روز جوانان بپردازیم. ما آدم‌های بدی نیستیم ما را دور نیندازید.


صلواتی کارگردان این فیلم درباره دلیل نام «پدران» تصریح کرد: ما در فیلم به‌واسطه پدران می‌خواهیم داستان پسران را نشان دهیم. من پدر هستم و یک پسر 9 ساله دارم. این فیلم قرار بود پنج سال قبل ساخته شود که اگر این اتفاق در آن زمان می‌افتاد تأثیر بیشتری داشت زیرا در آن زمان مسائل اجتماعی اهمیت بیشتری داشتند.


کارگردان «پدران» اضافه کرد: سعی کردیم داستان را سر راست بیان کنیم، حتی اگر به آن نگاه تلویزیونی وارد شود. انتخاب نام «پدران» برای فیلم به خاطر پدرانی بود که در فیلم حضور داشتند.


او همچنین درباره لهجه بازیگران توضیح داد: تمام تلاشمان را به خرج دادیم تا مردم شریف همدان را همان‌طوری که هستند نشان بدهیم.  اینکه انتظار داشته باشم تمام بازیگران لهجه همدانی را به خوبی ادا کنند کمی غیرقابل باور است. تمام تلاشمان را انجام دادیم با حضور تمام عوامل همدانی لهجه آن‌گونه که باید ادا شود.


صلواتی با بیان اینکه فعالیت‌اش در حوزه سینما را از سال 68 آغاز کرده است، افزود: بعد از فیلم «پدران» دوباره فیلم خواهم ساخت. من به همراه نویسنده می‌خواستیم این فیلم قصه داشته باشد و از عوامل و بازیگرانی استفاده کنیم که چهره باشند. از گیشه انتظار زیادی نداریم اما هدفمان ساخت یک فیلم شریف و محترم بود. 


او‌ درباره انتخاب بازیگران فیلم بیان کرد: ترکیب بازیگران از بازیگران چهره در فیلم‌های کوتاه و تئاتر بود. اگر چیزی در فیلم، اشتباه است به‌خاطر تجربه کم من است و سعی می‌کنم در فیلم‌های بعدی تمام تلاشم را به‌کار بگیرم.


علی ثانی‌فر همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا در تمام‌ فیلم‌هایی که در این دوره جشنواره فیلم فجر دارد شبیه هم بازی کرده است، تصریح کرد: درباره شباهتی که در فیلم‌هایی که در جشنواره فجر دارم و می‌بینید بازیگران باید نظر دهند، در حد توانم تلاش می‌کردم لهجه را به خوبی ادا کنم. در «پدران» مانند باقی فیلم‌ها پیش تولید خوبی وجود نداشت، بازیگرانی که در این فیلم بودند لحظاتی داشتند که بازیشان واقعا متأثرکننده بود. 


کارگردان فیلم «پدران» خطاب به منتقد نشست گفت: من در سنندج زندگی می‌کنم و هیچ ارتباطی با منتقدان ندارم. امروز متوجه شدم که در هر نشست یک منتقد حضور دارد و پیش از شروع جلسه به علی اکبر عبدالعلی‌زاده گفتم که بدون ملاحظه درباره فیلمم نظر بدهد و از او متشکرم. 


حسین قورچیان درباره صداگذار فیلم «پدران» بیان کرد: خوشحالم که با سالم صلواتی همکاری داشتم، صلواتی نگاه درستی به صدا دارد و می‌داند این عامل چه تأثیری بر فیلمش دارد. هر فیلمی نقاط مثبت و منفی خودش را دارد اما به نظرم اگر به این فیلم  تخصصی‌تر پرداخته شود، نکات مثبت بیشتری دارد.


 گلاره عباسی بازیگر فیلم «پدران» نیز گفت: ما در فیلم سالم صلواتی می‌خواستیم فیلم خوب تولید کنیم. همه دور هم جمع شدیم تا قصه متفاوتی به تصویر بکشیم. هنوز بازی کردن در فیلم‌های این چنینی جالب است، زمانی‌که در فیلم کارگردان‌های کار اولی کار می‌کنیم خیلی زمان تمرین نداریم. افتخار می‌کنم در کنار این گروه ایستاده‌ام. 


حمید بخشی طراح صحنه نیز درباره فیلم «پدران» گفت: اگر مشکلی در کار ما بود در صحنه می‌دیدیم به نظرم همه چیز کامل بود، در شرایط سختی این فیلم را ساختیم. خوشحالم که طراحی‌ صحنه به خوبی انجام شده بود و از سالم صلواتی بابت دقت و توجهش متشکرم. 


مهتاب متعصب طراح لباس فیلم «پدران» نیز درباره شباهت نقش علی ثانی‌فر در دو فیلم «قصیده گاو سفید» و «پدران» گفت: فاصله ساخت «قصیده گاو سفید» و‌ «پدران» زیاد نبود و هر شباهتی ممکن است طبیعی باشد، سعی کردم در رنگ‌ لباس‌ها بعد از بحران و قبل از بحران توجه کنم. البته زمان پیش تولید فیلم، سالم صلواتی مشاوره‌های خوبی به من دادند و از همکاری با او خوشحالم. 


مهشید ناصری هم در ادامه این نشست درباره حضورش در این فیلم گفت: جزو کم تجربه‌ترین افراد این گروه هستم و بسیار خوشحالم که اولین تجربه‌ فیلم سینمایی‌ام همراه همسرم رقم خورد. هر کسی باید از جایی شروع کند من هم خوشحالم که نقطه شروع کارم از اینجا بود.


همچنین صلواتی در پایان خاطر نشان کرد: جا دارد از نویسنده فیلم «پدران» که به من یاد داد آدم‌ها باید به سینما بیایند و شریف بمانند تشکر کنم.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر