صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۴۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ویترین کتاب/ 25

راهکاری آسان برای ترک عادت‌های بد و جایگزینی عادت‌های خوب در کتاب «عادت‌های اتمی»

«عادت‌های اتمی» به مخاطب یاد می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت این عادت‌ها، هر روز تغییر کنیم.
کد خبر : 469372

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «عادت‌های اتمی»؛ با زیر عنوان «تغییرات کوچک؛ نتایج قابل توجه» نوشته «جیمز کلییر» است که محمد علی‌نژاد آن را به فارسی ترجمه کرده است.


«عادت‌های اتمی» به سبکی جالب و روان، به مخاطب یاد می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت این عادت‌ها، هر روز یک درصد بهتر شود. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی 37 برابر بهتر شدن است! جیمز کلییر می‌گوید؛ همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند 5 سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!


اساس این کتاب، مدل چهار مرحله‌ای نویسنده برای عادت‌ها است، سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش و چهار قانون تغییر رفتار می‌باشند که این مراحل را تکامل می‌بخشند.


نوینده در این کتاب می‌گوید؛ اگر شما در تغییر عادت‌های خود دچار مشکل هستید، مشکل از شما نیست؛ بلکه مشکل از سیستم شماست. عادت‌های بد بارها و بارها خودشان را تکرار می‌کنند. نه به این خاطر که شما نمی‌خواهید تغییر کنید، بلکه به این خاطر که شما سیستم غلطی را برای تغییر عادت انتخاب کرده‌اید. شما به سطح اهدافتان صعود نمی‌کنید بلکه به سطح سیستم‌های خود سقوط خواهید کرد. بنابراین داشتن یک سیستم مناسب می‌تواند شما را به قله موفقیت برساند.


کلییر به دلیل توانایی‌هایش در تبدیل موضوعات پیچیده به رفتارهای ساده‌ای که می‌توان هر روز به سادگی انجام داد، شناخته شده است. در این کتاب او با آوردن ایده‌های اثبات‌شده از علوم زیستی، روان‌شناسی و روان‌پزشکی، یک راهنمای ساده و قابل‌درک برای خوانندگان ارائه می‌کند تا با کمک آن به خلق عادت‌های جدید و خوب روی آورده و عادت‌های بد خود را ترک کنند.


در این کتاب داستان‌های واقعی از قهرمانان و مدال‌آوران المپیکی، پزشکان متبحر، کمدین‌ها و رهبران کسب‌وکار نقل کرده و نشان می‌دهد که چگونه تغییر عادت منجر به موفقیت آن‌ها در رشته‌هایشان شده است. این کتاب تلاش دارد به مخاطب بیاموزد که چگونه برای عادت‌های جدیدشان زمان ایجاد کنند، چگونه بر کمبود اشتیاق و انگیزه فائق آیند و چگونه زمانی که شکست می‌خورند دوباره به مسیر موفقیت بازگردند. به طور خلاصه، «عادت‌های اتمی» سعی می‌کند نحوه تفکر مخاطب در خصوص پیشرفت و موفقیت را تغییر داده و به مخاطب ابزار و راهبردهای مورد نیاز برای ایجاد تحول در نوع عادت‌هایشان را بدهد.


رفتار انسان پیوسته در حال تغییر است؛ موقعیت به موقعیت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما کتاب عادت‌های اتمی در مورد چیزهایی است که تغییر نمی‌کند. درباره اصول رفتار انسانی است. اصول جاودانی که هر سال می‌توانید به آن اتکا کنید. ایده‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را پیش ببرید.


هیچ راه واحدی برای ایجاد عادت‌های بهتر وجود ندارد، اما کتاب عادت‌های اتمی برترین راه‌هایی که می‌شناسیم را توضیح می‌دهد، رویکردی که صرف نظر از نقطه‌ی شروع یا موردی که در تلاش برای تغییر آن هستید، موثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که این اثر پوشش می‌دهد، برای هر کسی که به دنبال سیستمی گام‌ به‌ گام برای بهبود است مفید خواهد بود، چه اهداف‌تان متمرکز بر سلامتی، پول، بهره‌وری و روابط باشند و چه مجموعه‌ای از این‌ها را شامل شود. تا زمانی که رفتار انسانی مطرح باشد، این کتاب راهنمای شما خواهد بود.


کتاب «عادت‌های اتمی»؛ با زیر عنوان «تغییرات کوچک؛ نتایج قابل توجه» در 20 فصل کوتاه و 350 صفحه با قیمت 54 هزار تومان از سوی انتشارات دانش ماندگار عصر وارد بازار کتاب شده است. 


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر