صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست:

خودروهای داخلی 2 سال پس از تولید ۴ برابر زمان تولید آلایندگی ایجاد می‌کنند

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست با بیان اینکه ۶۰ درصد خودروهای با عمر کمتر از ۴ سال موفق به دریافت معاینه فنی برتر نشدند، گفت: خودروهای داخلی 2 سال پس از تولید ۴ برابر زمان تولید آلایندگی ایجاد می‌کنند.
کد خبر : 467684

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید محمدمهدی میرزایی قمی در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در خصوص بخشی از اقدامات انجام‌شده از سوی کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند، موضوع خودروهای اسقاطی است که بر این اساس ۳۰ درصد خودروها در تهران و ۳۵ درصد خودروهای کشور فرسوده است.


وی با بیان این‌که ۴۵ درصد از آلودگی هوای تهران سهم خودروهای فرسوده است، گفت: در ارتباط با این موضوع مکاتباتی از سوی سازمان محیط زیست با دستگاه‌های مختلف انجام‌شده تا فرآیند از رده خارج کردن خودروهای فرسوده سازمانی را با سرعت بیشتری در دستور کار قرار دهند.


رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با فرآیند اسقاط موتورسیکلت‌ها نیز عنوان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذشده تا پایان سال ۱۳۹۹، ۱۴۰ هزار گواهی اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده می‌بایست صادر شود که ۴۰ هزار از این گواهی‌ها می‌بایست تا پیش از 27 بهمن امسال صادر شود.


میرزایی قمی در ارتباط با آلایندگی منابع ثابت، افزود: ۳۰ درصد آلودگی هوا ناشی از این منابع ثابت و نیروگاه‌ها است که ما بر این اساس تلاش کردیم تا موضوع تولید و ذخیره‌سازی مازوت را با وزارت نفت مطرح و این مشکل را رفع کنیم که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.


وی در ارتباط با طرح ارتقا استاندارد خودروهای سبک از یورو ۴ به ۵ نیز گفت: ما در این خصوص پیگیر پیش‌فروش اخیر خودرو‌ها برای تحویل آذرماه ۹۹ هستیم زیرا تعدادی از این خودروهای پیش‌فروش شده همچنان مجوز یورو ۵ خود را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نکرده است. بر اساس قانون هوای پاک خودروهای تولیدی در سال ۹۹ می‌بایست استاندارد یورو ۵ داشته باشند.


رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به این مطلب که تا پیش از این خودروهای زیر چهار سال از معاینه فنی معاف بودند، اظهار کرد: امسال مقرر شد اگر خودرویی قصد دارد وارد محدوده LEZ شود باید معاینه فنی برتر دریافت کند.


میرزایی قمی اذعان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی ستاد معاینه فنی ۶۰ درصد خودروهای  تولید داخل با عمر کمتر از ۴ سال نتوانستند استانداردهای لازم را برای دریافت معاینه فنی برتر دریافت کنند.


وی در پایان گفت: مطالعات دانشگاهی نشان می‌دهد خودروهای داخل پس از ۲ سال زمان تولیدشان چهار برابر زمان تولید آلایندگی تولید کرده و دوام کیفیت آلایندگی را ندارند.


انتهای پیام/۴۱۰۵/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر