صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

مدیریت فرهنگی هنری، رشته‌ای جذاب و آینده‌دار برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: «رشته مدیریت فرهنگی هنری برای علاقه‌مندان جذاب و آینده‌دار بوده و با هدف تربیت مدیران متخصص پیش‌بینی و طراحی شده است.»
کد خبر : 467655

فائزه تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان، ویژگی‌های رشته مدیریت فرهنگی هنری را تشریح و  بیان کرد: «این رشته با رویکرد متوازن ترکیب فرهنگ و هنر با یکدیگر در راستای رشد متقابل این دو مورد هدف قرار داده و بر این اصل تأکید دارد که رشد فرهنگ، باعث اعتلای هنر شده و اعتلای هنر، مبنای تجسمی و زیر بنایی و قابل رؤیت رشد هنری است.»


تقی‌پور با بیان سرفصل‌ها و موضوع‌های تخصصی، عمومی و میان‌رشته‌ای و میزان ارتباط با سایر رشته‌ها و تخصص‌ها تصریح کرد: «دانشجویان رشته مدیریت فرهنگی و هنری در دوران تحصیل خود با تخصص‌هایی مانند مدیریت، امور هنری، مسائل اجتماعی، فرهنگی و ارتباطی و سایر حوزه‌های مرتبط آشنا می‌شوند.»


وی افزود: «به‌دلیل نوپایی این رشته می‌‌توان گفت که ظرفیت بسیار بالایی در بازار کار داشته و قطعاً در مراحل مقبولیت عمومی و رو به رشد قرار دارد و هر روز نیاز به آن در جامعه محسوس‌تر می‌شود.»



عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) درباره تنوع و گستردگی بازار کار و زمینه‌های اشتغال این رشته افزود: «کارشناسان این رشته، پس از پایان دوره می‌‌توانند فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری را در فرهنگ‌سراها، خانه‌های‌فرهنگ، کانون‌های فرهنگی و هنری، دفاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و … سرپرستی کنند.»


تقی‌پور افزود: «کار در فعالیت‌های مرتبط با صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت سینما، حوزه‌های هنری، شرکت‌های فیلم‌سازی، تبلیغات فرهنگی و هنری، سازمان‌های فرهنگی-تفریحی شهرداری‌ها، شرکت‌های تولیدکننده محتوای موسیقی و برگزار‌کنندگان همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری، بخش عمده‌ای از بازار کار فارغ التحصیلان این رشته را تشکیل می‌دهند.»


این استاد دانشگاه با بیان قابلیت‌های خاص این رشته اظهار کرد: «مدیریت فرهنگی- هنری رشته‌ای جدید است که در هر دانشگاهی وجود ندارد و چون نیاز به قابلیت‌های خاص در تدریس و تأمین امکانات دارد، می‌تواند در بخش‌های مختلف، منشأ تأثیر و کارایی باشد.»


تقی‌پور به آنا گفت: «به عنوان مثال در شرایط فعلی، هر سازمان، شرکت یا مؤسسه تولیدی، ناگزیر از سرمایه‌گذاری و هزینه کردن بخشی از درآمد سالانه‌اش برای تبلیغات و تولیدات فرهنگی به رسانه‌ها و به‌طور خاص به صدا و سیما بوده و این تولید محتوا و معرفی به عموم درراستای اعتلای سازمان متبوع، نیاز به تخصص کارآزمودگان و هنر فارغ‌التحصیلان این رشته دارد.»


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر