صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سیدمصطفایی:

کمیته مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی تشکیل شود

دبیر سومین همایش مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی ایران گفت: مسئولیت اجتماعی امروز یک اولویت بزرگ در اقتصاد و اجتماع ایران است.
کد خبر : 466561

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مراسم اختتامیه سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی ایران با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار شد.


در این مراسم تایماز سیدمصطفایی دبیر همایش طی سخنانی با اشاره به اینکه هر یک از ما در اجتماع دارای مسئولیت اجتماعی فردی هستیم و برای زندگی بهتر باید این وظیفه و نقش را مانند وظایف اخلاقی ایفا کنیم خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادها نیز بنا بر فعالیت خود تأثیرات و عواقبی را در جامعه و افراد اجتماع دارند و براین اساس موظف هستند تا در کنار فعالیت‌های اصلی خود که همان فعالیت‌های اقتصادی است و بر آثاری که بر جامعه و محیط‌زیست به‌جای می‌گذارند توجه ویژه‌ای داشته باشند و خود را در قبال تک‌تک ذینفعان مسئول بدانند.


وی با تأکید بر اینکه مسئولیت اجتماعی شرکتی یک مفهوم نوین مدیریتی است که اهداف اجتماعی کردن بنگاه‌های اقتصادی را دنبال می‌کند گفت: صدالبته اینکه این رویکرد در دین اسلام و شرعیت ما وجود داشته است و در آیات مبارکه قرآن کریم، احادیث و فرمایشات پیامبران و علی‌الخصوص نهج‌البلاغه حضرت علی (ع) بارها اشاره شده است. یکی از ویژگی‌های فضای کسب‌وکار امروز ما، لزوم پاسخگویی شفاف به انتظارات گسترده و متنوع گروه‌های مختلف ذینفعان از شرکت‌هایی است که انتظار پاسخگویی مسئولانه نسبت به جامعه و محیط‌زیست را دارند و شرکت‌ها در تلاش هستند در مسیر تحقق این انتظارات که در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار می‌گیرد، گام بردارند و در نتیجه بتوانند مشارکتی مسئولانه در توسعه پایدار اجتماع، اقتصاد و محیط‌زیست داشته باشند.


دبیر سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی ایران ادامه داد: پس مسئولیت اجتماعی شرکتی فراتر از سطح قوانین و الزامات حقوقی یک شرکت و کسب‌وکار است که موجب به پاسخگویی به همه ذینفعانم شود که البته این موضوع ایجاد نام نیک و ماندگار برای آن شرکت، ایجاد بازارهای جدید، کاهش هزینه و مدیریت قرینه را در پی خواهد داشت. در مجموع به‌رغم آنکه شمار روزافزونی از شرکت‌ها مشمول فرهنگ مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها می‌شوند و رویکردهای گسترده و متفاوتی نسبت به مسئولیت اجتماعی شرکتی وجود دارد، اما توافق گسترده‌ای درباره ویژگی‌های اصلی آن وجود دارد؛ اما توافق گسترده‌ای درباره ویژگی‌های
اصلی آن وجود دارد.


سیدمصطفایی همچنین به لزوم توجه شرکت‌ها به این مقوله مه اشاره کرد و یادآور شد: لازم می‌بینم از شرکت‌های وابسته به تمام وزارتخانه‌ها و شرکت‌های اقتصادی بخواهم که از همین امروز با تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی شرکتی و شناسایی موارد پر اهمیت در راستای استراتژی‌های خود ضمن پیاده‌سازی آن در مجموعه خود، نسبت به تنظیم و انتشار شفاف گزارش مسئولیت اجتماعی طبق استانداردهای جاری و بین‌الملل اقدام و آن را از طرق مختلف در اختیار دیگران قرار دهند. شما مدیران و صاحبان کسب‌وکاری خصوصی و دولتی که نسبت به انتشار این گزارش اقدام می‌کنید نیز حتماً با تهیه الزامات قانونی را موردتوجه این وزارتخانه قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد حداکثر مشوق‌های قانونی را برای شما، ارائه نماییم.


وی در پایان گفت: حضور در این جایزه نشانگر توجه شما به مسئولیت اجتماعی و زیست‌محیطی است که بار دیگر از تلاش‌های سازندتان قدردانی می‌نمایم.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر