صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۸

رقابت جذاب سرخابی‌ها در نیم‌فصل دوم/ تجربه گل‌محمدی در مقابل انگیزه مجیدی

فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی در شرایط سرمربی استقلال و پرسپولیس شده‌اند که در ادامه فصل رقابت جذابی با یکدیگر خواهند داشت.
کد خبر : 466280

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های استقلال و پرسپولیس رقابت‌های این فصل فوتبال ایران را با سرمربیان خارجی آغاز کردند، آندره‌آ استراماچونی سرمربی آبی‌پوشان شد و گابریل کالدرون هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفت.


سرخابی‌ها پس از گذشت چند هفته از مسابقات این فصل با گلایه‌های سرمربیان خارجی روبرو شدند چرا که آن‌ها خواهان دریافت مطالبات خود در موعد مقرر بودند اما شرایط واریز حقوق این مربیان به دلیل بسته بودن راه‌های انتقال پول به سختی انجام می‌شد. با افزایش گلایه‌ها احتمال جدایی استراماچونی و کالدرون زیاد شد و آن‌ها به تهدید باشگاه‌های خود پرداختند اما توجهی به این تهدید نشد تا سرمربی ایتالیایی استقلال در اقدامی غیرمنتظره بامداد روز بازی استقلال با پیکان در هفته چهاردهم لیگ برتر که مصادف با 18 آذر 98 بود از ایران خارج شود.


مدیران استقلال نزدیک به یک ماه تلاش کردند تا استراماچونی را به ایران بازگردانند و در این میان اتفاقات عجیب و غریب زیادی صورت گرفت اما منجر به بازگشت سرمربی ایتالیایی نشد تا او از استقلال جدا شود و فرهاد مجیدی جای او را روی نیمکت آبی‌پوشان بگیرد. در خلال کوشش‌های مدیران استقلال برای بازگرداندن استراماچونی، گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس به مدیران سرخ‌پوش مهلت داد تا در زمانی مشخص مطالبات او را بپردازند اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و تنها بخش آخر قسط اول قرارداد کالدرون به او پرداخت شد. سرمربی آرژانتینی برای آخرین بار به صورت تلفنی با مدیران پرسپولیس مذاکره کرد و وعده دریافت مطالبات معوقه را با تأخیر بیش از حد نپذیرفت تا قراردادش فسخ شود و یحیی گل‌محمدی جای او را در قامت سرمربی بگیرد.


سرخابی‌های پایتخت در نیم‌فصل دوم با سرمربیان ایرانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و باید دید کدامیک می‌توانند به موفقیت بیشتری دست پیدا کنند. بسیاری معتقدند گل‌محمدی از مجیدی موفق‌تر خواهد بود و از سویی دیگر عده‌ای بر این باورند که مجیدی می‌تواند از گل‌محمدی بهتر نتیجه بگیرد. برای همین نگاهی به تجربه مربیگری هر دو خواهیم انداخت تا قضاوت بهتری درباره این موضوع گرفته شود.



کارنامه پربار گل‌محمدی


یحیی گل‌محمدی سال 87 مربیگری را با صبای قم آغاز کرد اما نتایج خوبی نگرفت و سپس سرمربی تربیت یزد بود. پس از دو فصل هدایت نساجی مازندران را بر عهده گرفت و پس از آن برای مرتبه دوم به‌عنوان سرمربی صبای قم انتخاب شد. او در دوازدهمین دوره لیگ برتر نتایج نسبتاً خوبی گرفت اما در میانه فصل از این تیم جدا شد و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و توانست این تیم را از رده‌های پایینی جدول به رتبه ششم برساند.


با وجود عملکرد خوبی که گل‌محمدی در پرسپولیس داشت اما مدیران وقت سرخ‌پوشان در ابتدای لیگ سیزدهم حاضر به ادامه همکاری با گل‌محمدی نشدند تا او سرمربی نفت تهران شود و برای نخستین بار این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا برساند. در ابتدای لیگ چهاردهم گل‌محمدی ترجیح داد تا سرمربی ذوب‌آهن اصفهان شود و با کسب عنوان قهرمانی جام حذفی، ذوب‌آهن را به لیگ قهرمانان آسیا رساند. نتایج گل محمدی با ذوب‌آهن در دومین فصل حضورش در این تیم فوق‌العاده نبود تا او در پایان فصل هدایت گل ریحان البرز در لیگ دسته اول آزادگان را قبول کند. 


گل‌محمدی پس از حضور در گل ریحان، در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال سرمربی تراکتور تبریز  شد اما بسته بودن دو پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌پوشان باعث شد تا او نتواند در تراکتور موفق باشد اما در ابتدای دوره هجدهم لیگ برتر فوتبال، گل‌محمدی هدایت شهر خودرو را بر عهده گرفت و توانست با این تیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند تا او برای سومین بار با یکی از تیم‌های لیگ برتری به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در ابتدای این فصل مدیران پرسپولیس تلاش زیادی کردند تا گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس شود اما فرهاد حمیداوی مدیرعامل باشگاه شهر خودرو اجازه جدایی به سرمربی تیمش را نداد اما در میانه فصل و با پیگیری‌های محمدحسن انصاری‌فرد، گل‌محمدی برای دومین بار سرمربی پرسپولیس شد.


انگیزه بالای مجیدی



فرهاد مجیدی در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال به‌عنوان دستیار وینفرد شفر در استقلال مشغول به کار شد و در اواخر فصل با اخراج سرمربی آلمانی آبی‌پوشان، در قامت سرمربی موقت به فعالیت خود تا پایان فصل ادامه داد. شخصیت محبوب آبی‌ها در انتهای فصل همکاری‌اش با استقلال را قطع کرد و پس از مدتی سرمربی تیم فوتبال امید شد اما پس از اینکه در چند دیدار دوستانه نتایج خوبی نگرفت، توصیه‌های کمیته فنی فدراسیون فوتبال را دخالت در کارش دانست و از سرمربیگری تیم امید استعفا داد. با جدایی استراماچونی، فرهاد مجیدی برای اولین بار به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال استقلال انتخاب شد.


تفاوت فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی، جوانی و جویای نام بودن سرمربی استقلال در مقابل تجربه و کارنامه مقبول سرمربی پرسپولیس است. روی کاغذ شانس و اقبال گل‌محمدی برای موفق کردن پرسپولیس بیشتر از فرهاد مجیدی در استقلال است اما یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیا باشد، رخ دادن اتفاقاتی بوده که خارج از انتظار و توقع است. شاید تصور بیشتر علاقه‌مندان موفقیت پرسپولیس باشد اما احتمال آنکه استقلال با مجیدی نتایج بهتری بگیرد کم نیست.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر