کوییک نه بدنه دارد، نه ترمز، نه موتور!/کوییک همان تیبا است
فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، به بررسی کیفیت خودروی کوییک پرداخت و اظهار کرد: این محصول چندان تفاوتی با تیبا ندارد و تنها اندک تغییراتی در بدنه آن داده شده است اما زیر این بدنه تنها خودروی تیبا پنهان شده است.
وی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص موتور این محصول گفت: موتور کوییک، موتور ۱.۵ لیتری (۱۵۰۳ سیسی) ۸ سوپاپه است. نسل این موتورها از رده خارج شده است. توان و کشش این موتور قطعا محدود و نامناسب است. به همین سبب مصرف سوخت این خودرو نیز بالا است.
زاوه در همین راستا تصریح کرد: برای شهری مانند تهران که تفاوت ارتفاع دارد و توان یک موتور تنفس طبیعی در آن تا 25 درصد از بین میرود، کوییک بدون شک ماشین کندی خواهد بود. حتی در شیبروی نیز احتمال دارد، این خودرو با مشکلات زیادی رو به رو میشود.
کوییک امنیت ندارد!
این کارشناس خودرو به امنیت بدنه و ترمز خودروی کوییک اشاره کرده و بیان کرد: این خودرو از لحاظ ایمنی حتی سه ستاره امنیت اتحادیه اروپا را نیز نمیگیرد. نمیتوانیم انتظار امنیت بالایی را از کوییک داشته باشیم. اگر استانداراد کوییک را به صورت مختصر بررسی کنیم، این خودرو قطعا خودروی به روزی نیست، تا جایی که حتی این پلتفرم عمری دو دههای دارد. 6 سال عمر استاندارد یک پلتفرم خودرو است اما از زمان معرفی این پلتفرم به بازار حدود 12 سال میگذرد. با استنانداردهای بینالمللی سومین نسل این خودرو نیز باید تا کنون ساخته میشد. اکنون باید این نکته را در نظر گرفت که کوئیک یا همان تیبا، در حال جایگزینی با پراید 30 ساله است.
وی افزود: همچنین مشکل ترمز برای مدل اتوماتیک این خودرو پیشبینی پذیر است. سیستم قوای محرکه تقریبا به صورت دائمی به موتور متصل است. زمانی که خودروهای دندهای به اتوماتیک تبدیل میشوند، اگر از تکنولوژی کافی برخوردار نباشند، خط ترمز آن خودروها از خودروهای دندهای طولانیتر خواهد بود. کوییک بدون شک از تکنولوژی لازم برای بهبود وضعیت ترمزها، برخوردار نبوده و راننده نمیتواند مانند خودروهای دندهای، این مدل اتوماتیک خودرو را کنترل کند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/