صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۸
وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌های پرورشی مدارس باید به آسیب‌های اجتماعی توجه داشته باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس باید برنامه‌های پرورشی را مطابق با نیازهای زمانه طراحی کنند، گفت: برنامه‌های پرورشی مدارس به آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن توجه داشته باشد.
کد خبر : 463284

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با مدیران و کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه برای انجام فعالیت‌های پرورشی در مدارس باید انگیزه را به‌صورت درونی در دانش آموزان به وجود آورد، گفت: درحالی‌که اولویت فعالیت‌ها در نظام تعلیم و تربیت و بر اساس سند تحول بر تربیت دانش‌آموزان متمرکز است اما در آموزش‌ و پرورش به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اولویت و ارجحیت با برنامه‌های آموزشی شده است و تربیت دانش‌آموزان به حاشیه رفته است.


وی ادامه داد: انجام مسابقات فرهنگی و هنری بسیار مهم است و باید ادامه یابد اما سیاست‌گذاری در حوزه تربیت باید فعال باشد و ظرفیت‌های مدرسه را فعال کنیم.


وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: در مدرسه به‌اندازه ظرفیتی که ایجاد می‌کنیم می‌توان فعالیت کرد لذا باید ایده‌های عملی و عمیق ارائه کرد تا بتوان ظرفیت‌های لازم در حوزه پرورشی را به وجود آورد.


وی بابیان اینکه وابستگی به برنامه‌هایی که از گذشته بوده است، ممکن است در زمان حال جذابیتی نداشته باشد، افزود: باید به دنبال برنامه‌های جدید، کاربردی، ایده‌های نو و سلیقه روز دانش‌آموزان مطابق با نیازهای زمانه خودمان باشیم.


حاجی میرزایی تصریح کرد: در حوزه اردوها نیازمند کار بیشتری هستیم اعتبارات و نیروی انسانی مشکل اصلی اردوها نیست بلکه نیازمند طرحی در این زمینه هستیم تا بدانیم دانش‌آموزان هر سطح و پایه به چه اندازه و چه نوع اردوهایی نیاز دارند.


وی با اشاره به اینکه بر اساس تجارب چهل‌ساله مدیریت پس از انقلاب، توجه به اثربخشی طرح‌ها از ضروری‌ترین مواردی است که همواره مورد غفلت واقع‌شده است، گفت: اغلب تاکتیک‌های مدیریتی که تاکنون به کار گرفته‌شده است خروجی لازم را نداشته است لذا باید در این زمینه ایده‌ها‌ی کارساز ارائه داد.


وزیر آموزش‌ و پرورش ادامه داد: هیچ‌گاه با مشکل کنار نیایید زیرا به‌مرور مشکل مزمن می‌شود و به وجود آن عادت می‌کنید و انگیزه‌ای برای حل آن نخواهید داشت، لذا اگر مشکلی در یک دستگاه مزمن شود نشانه بیماری آن دستگاه است.


حاجی میرزایی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید استراتژی داشت و کار در این زمینه بسیار حیاتی است و باید ابتدا افراد را تجهیز کنیم و مهارت‌ها را در این زمینه بیاموزیم، افزود: به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های پرورشی باید به آسیب‌های اجتماعی توجه شود و این امری حیاتی برای کشور است.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر