صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی واحد تهران مرکزی عنوان کرد

پیاده‌روی؛ بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش در راستای کسب آمادگی جسمانی و روانی

رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز پیاده‌روی بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش در راستای کسب آمادگی جسمانی و روانی است.
کد خبر : 45335

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فرشاد تجاری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با تبریک به جامعه ورزشی و تمامی ورزش دوستان به ویژه ورزشکاران و قهرمانان واحد تهران مرکزی اظهار کرد: هفته تربیت بدنی همه ساله از بیست وششم مهرماه تا دوم آبان ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده هدایت و ارشاد جامعه به ورزش‏های همگانی برگزار می‌‏شود.


وی با تاکید بر اینکه ورزش و فعالیت بدنی در سلامت روان مؤثر است، خاطرنشان کرد: اکثر مردم بر این موضوع واقفند که ورزش، بخش مهمی از نحوه زندگی است. ورزش منظم سلامت جسمی و عقلی را حفظ می‌کند و قادر است خطر پیدایش بیماری‌های مزمن را کاهش دهد و همچنین امید به بقا را افزایش دهد و کیفیت زندگی را در آینده بهبود می‌بخشد.


امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماری‌های غیرواگیر به جای بیماری‌های واگیر به خاطر کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه‌های تغذیه در افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیردار از طرف دیگر، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت را با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ایجاب می‌کند

تجاری افزود: اگر ورزش را جزیی از برنامه روزمره خود بدانید، احتمالاً در خواهید یافت که انرژی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه معمول دارید.


رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: امروزه پــیــشــــرفــــت عــلـــوم و فــنـــاوری هـــا ســبـــب میشود تا انسان‌ها با اتکاء به تکنولوژی نوین، رفتارهای جدیدی را کسب کنند. هرگونه تغییر جدید می‌تواند اثرات متفاوتی را در کلیه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و... انسان به وجود آورد. اما از میان این عوامل آنهایی که در سلامتی انسان تاثیرگذار هستند از نقش ویژه‌ای برخوردارند.


وی ادامه داد: امروزه به دلیل گذر اپیدمیولوژیک یعنی جایگزینی بیماری‌های غیرواگیر به جای بیماری‌های واگیر به خاطر کنترل عوامل بیولوژیک از یک طرف و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی و سبک زندگی و شیوه‌های تغذیه در افزایش میزان بیماری‌های غیرواگیردار از طرف دیگر، لزوم تغییر نگرش در مراقبت و بهداشت را با هدف حفظ و ارتقای سلامتی ایجاب می‌کند.


تجاری با بیان اینکه نقش بی‌تحرکی به عنوان یکی از عوامل اصلی در شیوع بیماری‌ها و بروز مرگ، حائز اهمیت است، افزود: با توجه به اینکه فعالیت فیزیکی مناسب می‌تواند تاثیر مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آن‌ها و نهایتا مرگ و میر ناشی از آن‌ها داشته باشد، بررسی متون و مقالات علمی در مورد ارتباط بیماری‌ها و فعالیت فیزیکی گویای این مطلب است که ورزش پیاده روی دارای تاثیرات مفیدی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مزمن و غیرواگیر است.


وی تصریح کرد: در دنیای امروز پیاده روی بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش در راستای کسب آمادگی جسمانی و روانی است. پیاده روی ورزش لذت بخش و کم خطری است که در دسترس همگان بوده و در همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد و مهم‌تر اینکه این ورزش یک فعالیت اجتماعی بوده که امکان ایجاد روابط دوستانه در آن بسیار زیاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر