صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش:

نگرش معلمان نسبت به کاربرد شبکه‌های اجتماعی مجازی مبتنی بر فرصت‌محور بودن است

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش معلمان نسبت به کاربرد شبکه‌های اجتماعی مجازی ، مبتنی بر فرصت‌محور بودن است، گفت: بر اساس آگاهی معلمان نسبت به تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در شبکه‌های مجازی‌، نگرش فرهنگیان در خصوص این پدیده عمدتاً مبتنی بر فرصت‌محور بودن آن است.
کد خبر : 45280

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن موحد در کارگاه آموزشی دوره آشنایی با شبکه‌های اجتماعی که در سالن اجتماعات معاونت تربیت بدنی و سلامت برگزار شد، اظهارکرد: پدیده‌های مولود فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، می‌تواند از منظر آسیب شناسانه نیز مورد مطالعه قرار گیرد. چنین رویکری با توجه به فرصت و یا تهدید قلمداد کردن کاربرد این پدیده‌ها، قابل تفسیر است.


رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که فناوری‌های نوین فرصت است، تردیدی نمی‌توان روا داشت، تصریح کرد: هنگامی که به جنبه‌های اجتماعی این پدیده‌ها علی الخصوص در جامعه مخاطب معلمان و دانش آموزان نگریسته می‌شود، به تناسب هنجارها؛ زمینه‌های اجتماعی‌، فرهنگی جنبه‌های فرصت، آسیب یا تهدید نیز مطرح می‌شود .


وی با بیان این که جمعیت ارزشمند معلمان قریب به یک میلیون نفر هستند، افزود: معلمان همواره در نقش گروه‌های مرجع‌، وظیفه انتقال ارزش‌ها و هنجارها را از نسلی به نسل دیگر عهده‌دار هستند، نوع نگرش آنان نسبت به تهدیدات با فرصت‌های شبکه‌ای اجتماعی مجازی، مورد پژوهشی قرار گرفت. در این پژوهش نگرش معلمان به عنوان کاربر این مولود؛ نسبت به تهدیدات اجتماعی و امنیتی و فرصت کاربرد شبکه‌های اجتماعی مجازی مورد سنجش قرار گرفت .


وی تصریح کرد: برای انجام این تحقیق مقیاس نگرشی شامل سئوال یا جملات آزمودنی با بهره‌گیری از مقیاس 5 درجه‌ای لیکرت طراحی و برای بررسی فرضیه‌های پژوهش و تحلیل سئوالات تخصصی مربوط به آنها از آزمون تک نمونه یا شاخص‌ها آماری نیز استفاده شده است .


موحد با بیان این که جامعه آماری فرهنگیان از 5 کلانشهر 323 هزار و 556 نفر و به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: بر اساس آگاهی معلمان نسبت به تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در شبکه‌های مجازی‌، نگرش فرهنگیان در خصوص این پدیده عمدتاً مبتنی بر فرصت‌محور بودن آن است.


رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به آسیب‌ها و تهدیدات فراوان این پدیده که فرهنگیان را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند، ضرورت داشت تا ضمن تبیین فرصت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی مجازی، تهدیدات و آسیب‌ها نیز توصیف شود تا معلمان با شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به فناوری نوین گام بردارند .


وی ادامه داد: کارگاه آموزشی امروز در واقع بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرتبط برون سازمانی از جمله پلیس فتا مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) در کشور و نهادهای مرتبط است و امیدی است با ارتقای آگاهی معلمان نسبت به مخاطرات و تهدیدات پیرامونی، بتوانیم متناسب با نیاز مخاطبان اقداماتی را انجام دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر