صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۴ - ۰۲ دی ۱۳۹۸
برای تأمین نظر شورای نگهبان؛

مجلس قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تأمین نظر شورای نگهبان ماده واحده طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه‌ فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را اصلاح کردند.
کد خبر : 452097

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز ماده واحده طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی را بررسی کرده و به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان تغییراتی در آن اعمال کرده و عنوان آن را به طرح الحاق یک ماده به قانون نحوه فعالیت‌ احزاب و گروه‌های سیاسی تغییر دادند.


براین اساس مواد یک و ۲ اینگونه اصلاح شد:


ماده واحده به عنوان ماده ۲۳ به قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴.۱۱.۴ به شرح زیر الحاق و شماره ماده ۲۳ قانون به ۲۴ اصلاح می‌شود.


براساس ماده ۲۳ الحاقی رسیدگی به امور تشکل‌های صنفی، قانون‌های بازنشستگی، انجمن‌های تخصصی غیرسیاسی و تشکل‌های صنفی دیگری که در قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا عقلیت‌های دینی شناخته شده مصوب ۱۳۶۰.۶.۷ طبق ترتیبات تعیین شده برای احزاب و گروه‌های سیاسی با آنها رفتار می‌شد و اکنون از شمول این قانون مستثنی شدند به عنوان وظیفه سازمانی به وزارت کشور محول می‌گردد.


آیین‌نامه اجرایی این ماده پس از ابلاغ این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت کشور تدوین می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.


انتهای پیام/4034


انتهای پیام/

ارسال نظر