صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
معاون امور فرهنگی کمیته امداد:

300 هزار دختر «ناامید از ازدواج» تحت پوشش کمیته امداد هستند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: اکنون بیش از 300 هزار دختر ناامید از ازدواج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.
کد خبر : 451674

حجت‌الاسلام علی جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره اجرای طرح «نامه به حضرت معصومه(س)» برای دختران ناامید از ازدواج اظهار کرد: طبق آمار رسمی در ایران به سمتی می‌رویم که تا چند سال آینده حدود یک میلیون دختر ناامید از ازدواج خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه در حال حاضر امید به ازدواج در جوانان کاهش یافته است، افزود: براساس تعریف‌های جامعه شناسی دختران بین 35 تا 45 سال سن به عنوان ناامیدی و دختران 45 تا 50 سال سن هم ناامید از ازدواج مطلق محسوب می‌شوند.


معاون امور فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه اکنون بیش از300 هزار دختر ناامید از ازدواج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، گفت: طرحی با عنوان «نامه به حضرت معصومه(س)» توسط کمیته امداد اجرا می‌شود که در این طرح کمیته امداد به عنوان حلقه اتصال رساندن نامه درد و دل دختران ناامید از ازدواج به داخل ضریح حضرت معصومه (س) است.


جعفری افزود: در گام اول این طرح، ابتدا دختران تحت پوشش کمیته امداد مدنظر هستند. پس از انجام و توسعه آن با هماهنگی سازمان ثبت احوال برای دیگر دختران ناامید از ازدواج اقدام خواهیم کرد.


وی در خصوص توانمندسازی دختران ناامید از ازدواج عنوان کرد: مهمترین طرح توانمندسازی دختران ناامید از ازدواج  افزایش ارتباطات اجتماعی آنان است. به‌خصوص دختران روستایی که باید در گام اول ارتباط بگیرند و احساس کنند جامعه آنها را می‌شناسد.


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر