صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
مشاور سیستم‌های کیفیت عنوان کرد؛

استراتژی برندینگ مهندسان عمران برای فروش برج‌های مسکونی با قیمت بالاتر

مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی گفت: «بسیاری از مهندسان، برج‌های مسکونی را به اسم مناطق گران‌قیمت تهران می‌سازند و در واقع اعتبار و شهرت یک برند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات می‌شود.»
کد خبر : 451085

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نور، ظهر امروز همایش برند و برندسازی با حضور صاحبان صنایع استان مازندران، صنعتگران، استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نور در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی برگزار شد.


مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی در این همایش اظهار کرد: «نگاه اقتصادی به برند تعریف یک دارایی نامشهود در سازمانی است که می‌تواند روی قیمت تأثیرگذار باشد؛ 40 درصد قیمتی که برای محصولات تعریف می‌کنیم، الزاماً وابسته به کیفیت نیستند.»


ابوالفضل چیت‌ساز با بیان اینکه برند در نگاه هویتی، بخشی از هویت کل سازمان است و گاهی اوقات یک اسم روی تمام ابعاد فنی و اقتصادی سازمان و مشتری‌هایش سایه می‌اندازد، اظهار کرد: «استاندارد تأکید مستقیم روی شناخت هویت، نیازها و انتظارات ذی‌نفع دارد؛ شعار برند این است که ما جنس تولید نمی‌کنیم که دنبال مشتری باشیم، بلکه باید براساس انتظارات، نیاز و منابع مالی مشتری جنس تولید کنیم.»


سود یک‌میلیارد و 200 میلیون دلاری چین از فروش سجاده به کشورهای اسلامی


وی از کشور چین به عنوان مصداق بارز برند از نگاه هویتی یاد کرد و گفت: «چین کشور کمونیستی و سوسیالیستی است که حدود یک‌میلیارد و 200 میلیون دلار سود مستقیم از فروش محصولات مذهبی از جمله سجاده نماز به کشورهای اسلامی ایران، عربستان، عراق و ... داشته است.»


مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی اضافه کرد: «برند از نگاه هویتی، بحث اعتقادات و مذهب می‌تواند تولید ارزش‌افزوده برای سازمان داشته باشد؛ اما از نگاه مصرف‌کننده تداعی‌کننده حس نیاز، ارضا شدن روحی و مادی به آن محصول است.»


چیت‌ساز متذکر شد: «گاهی اوقات مصرف‌کننده فشار زیادی را به دلیل عرق ملی و محلی تحمل می‌کند که این نیازها از جانب مصرف‌کننده برای شرکت می‌تواند تولید درآمد کند؛ بخش از تصویر ما از شخصیت افراد در کسب‌وکار به برندهایی که از آن استفاده می‌کنند، برمی‌گردد.»


وی به دیدگاه رابطه‌شناسی و مدیریت رابطه، رابطه مشتری و برند، احترام به مشتری در حوزه خرید، سفارش، توجه و تبلیغ روی نظرات اشاره و مطرح کرد: «برندسازی ایجاد تمایزی منحصر به فردی است که برای مشتریان اهمیت زیادی دارد؛ داشتن برند قوی سبب می‌شود هزینه‌های سازمان از سرمایه‌گذاری‌های بی‌هدف کاهش پیدا کند.»


برند، تکیه‌گاهی برای ایجاد تعاملات و جایگاه اجتماعی است


مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی به رابطه شخصیت‌شناسی با برند اشاره کرد و توضیح داد: «گاهی اوقات برند می‌تواند تولید اعتبار کند و برعکس.  قابلیت برندینگ این است که می‌تواند علاوه بر نظر افراد در کشورهای مختلف و حتی در دل دشمن نیز نفوذ و تولید ارزش افزوده کند؛ برند تکیه‌گاهی برای ایجاد تعاملات و جایگاه اجتماعی است.»


چیت‌ساز افزود: «برندسازی مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می‌کنند؛ برندسازی جایگاه اجتماعی ایجاد می‌کند؛ در دنیای فوتبال ملاک قیمت بازیکنان و مربیان برمی‌گردد به برندی که آن تیم در رنکینگ فیفا دارد.»


وی با بیان اینکه برند از بُعد فرهنگی نسبت دادن برخی صفات به یک فرهنگ یا ملت می‌تواند تولید ارزش افزوده کند، اظهار کرد: «در رویکرد فرهنگی، برند به عنوان نماد دیده می‌شوند؛ برندهایی که به عنوان نماد در ذهن مشتریان جای می‌گیرند، قطعاً درباره ویژگی‌های تولید، کیفیت عملکرد، ارتباطات و ... خوب عمل کرده‌اند.»


مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی تشریح کرد: «به عنوان نمونه آمار غیررسمی گردش مالی سیگار در ماه 500 میلیارد تومان است، در‌حالی‌که به صراحت روی جلد سیگار نوشته شده که سیگار کشیدن منجر به سرطان ریه می شود.»


چیت‌ساز به دیدگاه اقتصادی برند نیز اشاره کرد و گفت: «در این دیدگاه رابطه بین مشتری و برند بر پایه تعاملات و عملکرد پایه‌ریزی می‌شود؛ برند محور پایدار توسعه اقتصادی در کشورها است؛ بخش عمده برند بر به اینکه اقتصاد چه تعریفی از آن دارد و نگاه هویتی آن چگونه است، برمی‌گردد.»


وی افزود: «بسیاری از مهندسان، برج‌های مسکونی را به اسم مناطق گران‌قیمت تهران از جمله زعفرانیه، کامرانیه، فرمانیه و ... می‌سازند؛ در واقع اعتبار و شهرت یک برند به طور مستقیم می‌تواند منجر به فروش بیشتر و قیمت گرانتر محصولات و خدمات شود.»


مشاور سیستم‌های کیفیت و مدرس کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد: «برند یا برندینگ فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست؛ از نظر رابطه‌شناسی برند تمرکز روی کارانتی و نحوه فروش تمرکز دارد، درحالی‌ که در کشورهای خارجی به گارانتی محصول توجه بیشتری دارند.»


اتنتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر