میلیاردها تومان از پول مردم دست شرکت متولی دوچرخههای بیدود مانده است/ شهرداری تهران پاسخگوی مردم باشد
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، بهاره آروین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری نسبت به بدهی شرکت بیدود به شهروندان اظهار کرد: یک ماه است دوچرخههای نارنجی رنگ بیدود از سطح شهر جمعآوری شده اما هیچگونه پاسخی به مردم درباره بازگرداندن وجوهی که در قالب ودیعه و شارژ از آنها دریافت شده از سوی شهرداری و شرکت متولی صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: برآورد میشود شرکت بیدود بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان از پول شهروندان را تحت عنوان ودیعه در دست دارد و از روز توقف فعالیت حتی یک ریال هم به مردم بازنگردانده است و تعجبآور است که بخش مربوط به درخواست عودت ودیعه در این اپلیکیشن هم غیر فعال شده در حالی که اعلام شده بود در صورت درخواست ودیعه تا ۲۰ روز بازگردانده میشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران در یک سال گذشته این شرکت را همراهی کرده و از آنها حمایت میکند، گفت: شهروندان به اعتبار اجازه فعالیت شرکت تحت نظر شهرداری اعتماد کردند و در حال حاضر ضروری است شهردار تهران پاسخ دهد که برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم به عمل نکردن شرکت به تعهداتش چه اقداماتی انجام داده است.
آروین با اشاره به اینکه موضوع بیدود زمانی نگرانکنندهتر شد که هفته گذشته شهردار تهران علت توقف فعالیت بیدود را نچرخیدن چرخ اقتصادی آن عنوان کرده بود، گفت: شهرداری تهران از ضرورت حمایت از دوچرخههای بیدود دم زد، سخنانی که نه فقط برخلاف سیاست تصریح شده معاونت ذیربط در زمان آغاز به کار سامانه دوچرخههای اشتراکی بیدود بود بلکه در ابتدای آغاز به کار آن تأکید شد هیچگونه هزینهای از طرف شهرداری تهران صورت نمیگیرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به جای اینکه شرکت مذکور بابت نقض تعهدات و آسیب جدی به اعتماد شهروندان نسبت به شهرداری تهران مجازات شود، صحبت از ارائه یارانه اختصاصی به این شرکت است.
آروین با بیان اینکه رویکرد ارائه یارانه در حد حرف باقی نمانده و گزارشهای مستندی درباره ارائه طرحهای مختلف برای پرداخت یارانه و کمک از سوی شهرداری به این شرکت دریافت شده است، گفت: شهرداری تهران تذکر میدهد که پرداخت هرگونه وجهی از بودجه شهرداری باید طبق ردیفهای بودجه مصوب شورا باشد و در زمینه توسعه دوچرخهسواری نیز مصوبات شورا عمدتاً بر تقویت زیرساختها، ایجاد مسیرها و توسعه فرهنگ دوچرخهسواری تأکید دارد ولی گزارشهای مستندی مبنی بر کمک شهرداری به شرکت بیدود در دسترس است.
وی افزود: اگر بنا باشد لایحهای در خصوص پرداخت یارانه برای استفاده از دوچرخه ارسال و مصوب شود، این یارانه باید به صورت شفاف، عادلانه و در فضای رقابتی و به دور از هرگونه تبعیض و رانت ویژه و انحصاری به یک شرکت خاص باشد.
انتهای پیام/۴۱۰۵
انتهای پیام/