صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸
سامعی:

فرهنگ گفتمان باید در خانواده‌ها احیا شود

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان در نخستین جشنواره خانواده رضوی گفت: تلاش ما این است که در سطح ملی فرهنگ گفتمان را به خانواده‌ها بازگردانیم.
کد خبر : 450244

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حانیه سامعی عصر امروز در نخستین جشنواره خانواده رضوی اظهار کرد: متأسفانه یکی از چالش‌های جدی در بحث فعالیت‌های فرهنگی، عدم هماهنگی با حوزه پژوهشی و بدنه اجرایی و سیستم دولتی است و ما شاهد هستیم اقداماتی انجام می‌گیرد که پشت آن کار پژوهشی انجام نگرفته و همین امر نارضایتی‌هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است.


سامعی بیان کرد: از طرفی پژوهش‌های بسیار ارزشمندی توسط افراد توانا انجام می‌گیرد و به بهانه عدم بودجه اجرایی و عملیاتی نمی‌شود.


مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان افزود: در رسانه ملی نیز همچنین شاهد هستیم که اگر حامی مالی وجود نداشته باشد برنامه مفید و فاخری تولید نمی‌شود و از سوی دیگر اگر انتظارات این افراد برآورده شود برنامه‌هایی در خور شان جامعه تولید نمی‌شود.


وی با بیان اینکه فرهنگ لسانی و چهره به چهره و برقرار کردن ارتباط عاطفی در جامعه کنونی به‌شدت از بین رفته و این یک آسیب جدی اجتماعی است گفت: متأسفانه در جامعه ما شاهد هستیم که تمام اعضای یک خانواده عادی‌ترین مکالمات خود را از طریق فضای مجازی انجام می‌دهند و تلاش ما این است که در سطح ملی فرهنگ گفتمان را به خانواده‌ها بازگردانیم.


سامعی ابراز کرد: امروز وزارت ارتباطات به‌واسطه گسترش زیرساخت‌های فناوری اطلاعات متهم است که اقدامی به منظور فرهنگی سازی در بین مردم برای استفاده از این فناوری انجام نداده است.


وی بیان کرد: هدف ما این است که افراد خانواده را تشویق کنیم تا ساعاتی را با یکدیگر وقت بگذارند و این فرهنگ را احیا کنیم تا تمامی اعضای خانواده تعامل چهره به چهره و گفتمان لسانی با یکدیگر داشته باشند.


مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان افزود: گرچه فعالیت‌های فرهنگی در زمره مسئولیت‌های این وزارتخانه نیست اما تلاش داریم چه در حوزه کودک و چه در حوزه خانواده محتوایی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تولید کنیم و امیدواریم مشکل جدی عدم پرداخت هزینه و تخصیص اعتبار به مسائل فرهنگی در جامعه ما حل شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر