صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۸

معرفی و بررسی یک بازی بی‌رحم به نام ؛ بازی Hitman ۲

بازی Hitman ۲ نقطه ای است که تمامی کاراکتر‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ پخته‌تر از قبل می‌شوند و یک به یک شخصیت‌پردازی هر کدام از آن‌ها تکامل چشمگیری پیدا می‌کند.
کد خبر : 450072

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بازی Hitman ۲ از جمله بازی‌های سری در ژانر مخفی‌کاری و بازی‌های بی رحمی است که طرفداران خاص خود را دارد و از این رو امروز خبرگزاری آنا قصد دارد به معرفی و بررسی این بازی بپردازد.



بررسی بازی Hitman ۲


بازی‌های سبک مخفی‌کاری، معمولا بازی‌های بی‌رحمی هستند که همیشه بازیکنان خود را مجبور می‌کنند تا با نهایت دقت و تمرکز کار‌های خود را پیش ببرند و اجازه ندهند که یک اشتباه کوچک، تمام موفقیت‌هایشان را در عرض چند ثانیه نیست و نابود کند که همین چالش به ظاهر سخت، تا به امروز سبب ساخت آثار فوق‌العاده‌ای در این ژانر پرهیجان شده است که علاوه بر ارائه گیم‌پلی مثال‌زدنی، شخصیت‌هایی فراموش نشدنی را هم به صنعت چندین ساله بازی‌های ویدیویی افزوده‌اند که تبدیل به نماد‌های اصلی ژانر خود شده‌اند.


مامور ۴۷ نیز با کت و شلوار مشکی و کراوات قرمز رنگ خود قطعا یکی از نماد‌های سبک مخفی‌کاری است که تا به امروز نزدیک به ۱۸ سال از اولین دیدار ما با او می‌گذرد.



هجده سالی که در آن نسخه‌های زیادی از سری هیتمن منتشر شد، اما این مجموعه هیچگاه تازگی و جذابیت خودش را از دست نداد و همیشه با پیشرفت‌های محسوسی که در نسخه‌های مختلف خود به نمایش می‌گذاشت، حس بودن در نقش یک قاتل حرفه‌ای را به شکلی رضایت‌بخش برای بازیکنانش به ارمغان آورد و حالا هم نوبت به هفتمین نسخه از این مجموعه رسیده است که اگرچه در ظاهر شاید تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد، اما هنوز هم استاندارد‌های یک گیم‌پلی لذت‌بخش، پراسترس و البته سخت را به خوبی پیاده می‌کند.



با اینکه در بازی Hitman ۲ شاهد دنباله داستان نسخه قبلی هستیم، اما این بار مسیری که قصه در پیش می‌گیرد تازه‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از گذشته است و دیگر شاهد آن کلیشه‌های ساده نسخه پیشین نخواهید بود.


بازی Hitman ۲ نقطه ای است که تمامی کاراکتر‌های معرفی شده در سال ۲۰۱۶ پخته‌تر از قبل می‌شوند و یک به یک شخصیت‌پردازی هر کدام از آن‌ها تکامل چشمگیری پیدا می‌کند تا برخلاف نسخه قبلی، حضور هر کدام در داستان و رویه‌ای که در پیش گرفته‌اند شکلی قابل‌فهم‌تر پیدا کند.


از طرفی نیز ، شخصی‌تر شدن داستان جذابیت آن را بیشتر کرده است و اینکه بازیکنان با گذشته کاراکتر‌های مهمی، چون دایانا و خود مامور ۴۷ آشنا شوند، قدم مهمی برای ارائه یک خط داستانی قابل قبول است که در آن هر کدام از شخصیت‌ها به اندازه معقولی برای بازیکن اهمیت داشته باشند. در سمت مقابل نیز، آنتاگونیست اصلی این نسخه با اینکه چندان کاراکتر مهم و به‌یادماندنی‌ای محسوب نمی‌شود، اما اتفاقاتی که در مراحل پایانی بازی رخ می‌دهد طوری مسیر داستان را عوض می‌کند که ضعیف و وابسته بودن شخصیت منفی بازی هم به نوعی دست‌مایه‌ای برای حرکت دادن داستان به سمتی که شاهدش هستیم، تلقی شود.


داستان بازی Hitman ۲ از حیث پایان‌بندی هم پیشرفت خوبی در قیاس با گذشته داشته است.


بازی Hitman ۲ باز هم در سکانس پایانی خود ما را با یک کلیف‌هنگر حساس تنها می‌گذارد، اما دیالوگ‌هایی که این بار بین کاراکتر‌ها رد و بدل می‌شود با مرتبط کردن گذشته دو شخصیت اصلی بازی در نقطه‌ای دردناک، هیجان و تشنگی ما را برای مشاهده ادامه داستان به مراتب بالاتر از قبل می‌برد.


در درجه سختی آسان و متوسط بازی Hitman ۲ نیز با دنبال کردن استوری‌ها (که در نسخه قبلی Opportunities نام داشت) شاید بتوان هر مرحله را در مدت زمان حدودی ۱ ساعت و کمتر به پایان رساند، به این شکل تمام کردن کل بخش داستانی بازی Hitman ۲ تقریبا ۸ ساعت به طول می‌انجامد.


هر ماموریت در بازی Hitman ۲ مملو است از داستان‌های فرعی و روش‌های خلاقانه‌ای برای کشتن که بار‌ها شما را به تکرار دوباره آن‌ها دعوت می‌کند. ابزار‌ها و امکاناتی که با هر بار تمام کردن مرحله آزاد می‌شوند، قوائد بازی را به طور کامل تغییر می‌دهند.


هر چقدر زمان که صرف بخش داستانی کردید و با هر ترتیبی که ماموریت‌ها را به پایان رساندید، در نهایت زمانی می‌رسد که دیگر چندان انگیزه و علاقه‌ای برای تکرار مراحل ندارید. اما نگران نباشید چرا که بخش‌های دیگر بازی Hitman ۲ نیز می‌توانند تا مدت‌ها شما را سرگرم خود کنند.



بخش Sniper Assassin در بازی Hitman ۲


یکی از این بخش‌های جدید بازی Hitman ۲ که از نسخه موبایل این سری الهام گرفته، بخش Sniper Assassin است.


در این قسمت از بازی همه چیز تغییر می‌کند و حالتی طنز و کژوال‌تر به خود می‌گیرد و همچنان باید سه هدف و همه بادیگارد‌های آن‌ها را در یک مجلس عروسی از میان بردارید، اما این بار با یک سلاح تک تیرانداز و در فاصله‌ای بسیار دور که در جای خود نیز ثابت هستید.


چالش اصلی این است که با پیدا شدن تنها یکی از جنازه‌ها، تمامی اهداف شروع به فرار می‌کنند و در این صورت تنها مدت زمان محدودی در اختیار دارید تا با نشانه گیری دقیق و با احتساب سرعت دویدن و فاصله، چند هدف در حال حرکت را بکشید. برای آنکه جنازه‌ای دیده نشود و همه چیز آرام جلو برود هم باید به سراغ روش‌های غیرمعمول و عجیبی بروید.


سلاح تک تیرانداز شما در بازی Hitman ۲ چون یک ضد هوایی قدرتمند اهداف بیچاره را چندین متر پرتاب می‌کند و حتی گلوله‌هایی محدودی در اختیار دارید که از دیوار نیز رد می‌شوند و یا در محدوده‌ای کوچک شوک ایجاد می‌کنند.


یکی از روش‌ها این است که با شلیک مداوم به یک جسد، آن را به استخر یا حوضچه‌ای هدایت کنید. راهکار دیگر این است که محیط را خوب زیر نظر بگیرید تا قتل‌های خود را، چون یک حادثه شوم جلوه دهید. برای مثال کمتر کسی فکر می‌کند که هدف شما بر اثر شلیک گلوله به بلندگو بالا سرش کشته شده وقتی صدای شلیک گلوله به گوش نرسد.



تفاوت بازی Hitman ۲  نسبت به نسخه قبلی


 بازی Hitman ۲ را می‌توان تجربه‌ای بهبودیافته از هر نظر، نسبت به نسخه قبلی خود دانست که همچنان تبحر خاصی در جذب کردن بازیکنان به گیم‌پلی روان و وسیعش دارد.


بازی هر مرحله‌اش را بار‌ها بدون اینکه محتوای تکرای و آزرده‌کننده‌ای داشته باشد، با تجربه‌ای جدید برای بازیکنان ارائه می‌دهد و جزئیات و طراحی‌های عالی نقشه‌هایش، گشت و گذار در تمام زیر و بم آن را جذاب می‌کند.


بازی Hitman ۲  تجربه‌ای کامل از یک مخفی‌کاری است که دست شما را در بسیاری از موارد باز می‌گذارد و ابزار‌های لازم را برای اینکه گیم‌پلی را به شیوده دلخواه خودتان پیش ببرید، در اختیار شما قرار می‌دهد.


بازی Hitman ۲ ، یک بازی بدون ایرادی نیست و هنوز کاملا روی ستون‌های نسخه قبلی خود استوار مانده است، اما با این حال این مسئله تا زمانی که بازی همچنان گیم‌پلی جذاب و سرگرم‌کننده‌اش را همراه با پیشرفت‌ها و بهبود‌های ملموس ارائه می‌دهد، نمی‌تواند لطمه‌ای به ساخته جدید آی او اینتراکتیو وارد کند.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر