صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نوراله‌زاده تأکید کرد؛

استفاده از استارت‌آپ‌های خلاق برای توسعه اقتصاد روستا

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست هم‌اندیشی اکوسیستم استارت‌آپی استفاده از استارت‌آپ‌های خلاق برای توسعه اقتصاد روستا را ضروری دانست.
کد خبر : 449768

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از صندوق کارآفرینی امید، اصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست هم‌اندیشی،‌ شناسایی و نحوه به کارگیری ظرفیت اکوسیستم استارت‌آپی در حوزه کسب‌وکارهای روستایی که با حضور امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، براری معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی کشور و جمعی از کارآفرینان و صاحبان استارت آپ های حوزه روستایی برگزار شد، گفت: برای استفاده از فناوری‌های نوین در محیط‌های روستایی نیازمند فرهنگ‌سازی و توسعه و ترویج این فرهنگ هستیم.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استارت‌آپها را نماد واقعی اقتصاد خلاق دانست و افزود: برای آنکه بتوانیم از ظرفیت اقتصاد خلاق در اقتصاد روستا استفاده کنیم باید ارزش افزوده بیشتری از خلاقیت و ذهن افراد به دست آوریم.


تشکیل کمیته مشترک با استارت‌آپهای خلاق روستایی


وی همچنین از تشکیل کارگروهی مشترک برای حمایت از ایده‌های خلاقانه و پیگیری مشکلات و راهکارهای حمایت از استارت آپ ها خبر داد و گفت: طی هفته‌های آتی کارگروهی با مشارکت معاونت روستایی و توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارت آپ ها تشکیل خواهد شد تا در سلسله نشست‌های دائمی راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد خلاق با تمرکز بر روستاها را مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار دهیم.


استفاده از ظرفیت استارت‌آپها برای بازارسازی محصولات روستایی


وی خطاب به فعالان حوزه کسب‌وکارهای نو گفت: ما در حوزه استارت‌آپ‌ها باید مستندسازی از فعالیت‌های انجام شده داشته باشیم تا علاقه‌مندان به این حوزه بدانند با فعالیت‌های صورت گرفته یک کسب‌وکار از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده است که این موضوع یک فرهنگ‌سازی محسوب می‌شود.


نوراله زاده، برندینگ و بسته‌بندی محصولات را از الزامات توسعه بازار به عنوان مهم‌ترین زنجیره ایجاد یک کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: یکی از مباحث مهم در توسعه بازار روستا، ایجاد برندینگ، تنوع در محصولات و بسته‌بندی است.


وی در خصوص نحوه معرفی استارت‌آپ‌های حوزه روستایی گفت: مدل کسب‌وکار و خدمتی که قرار است به مردم ارائه داده شود باید شفاف و مشخص باشد تا مردم ضرورت ارائه خدمات و استفاده از سرویس‌های شما را احساس کنند و از طراحی و نتیجه کار رضایت داشته باشند.


کارآفرینان و صاحبان استارت آپهای حوزه روستایی در ابتدای این نشست ضمن معرفی فعالیت‌های خود به ارائه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌های خود از دستگاه‌های ذی‌ربط پرداختند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
15:52 - 1398/11/16
خواب دیدی خیر باشد خوابت را من تعبیر میکنیم با وجود دزد بازار هایی مانند کافه بازار حمایت از استارتاپ های روستای خندار و برای صاحبان استارت آپها گریه آور است برو بخواب دوست عزیز