صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هفته پژوهش6/ دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با آنا:

«بازار آزاد» دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه با هدف کمک به فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، تا اوایل سال‌جاری پلت‌فرمی آنلاین به نام «بازار آزاد» راه‌اندازی می‌کند.
کد خبر : 449036

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاه آزاد اسلامی در فروش محصولات دارند، گفت: با پیگیری شورای مدیران طرحی برای حل این مسئله ارائه شده  و در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.


وی افزود: یک میلیون و 200 هزار نفر به صورت مستقیم در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند، اگر خانواده‌های آنها را نیز در نظر بگیریم، با جمعیتی 5 میلیون نفری روبه‌رو هستیم.




بیشتر بخوانید:


فراز و نشیب‌های ارتباط دانشگاه با صنعت/ یکپارچه‌سازی پژوهش‌ها برای حل مسائل کاربردی




معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خانواده دانشگاه آزاد از نظر وسعت اقتصادی و جمعیتی یک کشور به شمار می‌رود که برخی در آن تأمین‌کننده و تولیدکننده محصول و برخی دیگر خریداران این محصولات هستند. بنابراین بازار کاملی شکل می‌گیرد که شامل زنجیره تأمین و مشتری می‌شود.


دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال این است که فضای مجازی بازار تحت عنوان «بازار آزاد» راه بیندازد و از تمام شرکت‌های دانش‌بنیانی که به نحوی عضوی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی هستند، دعوت می‌کند تا محصولات خود را در این بازار عرضه کنند. بازار آزاد شبیه به پلت‌فرم‌های مجازی و آنلاینی است که به عرضه کالا مشغول هستند.


معاون تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: معاونت توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی موظف می‌شود تا نیازهای دانشگاه را از بازار آزاد و محصولاتی که در این بازار عرضه می‌شود، تأمین کند. مزیتی هم برای این طرح در نظر گرفته شده و قرار است تا مبلغی که پلت‌فرم‌های آنلاین فروش به‌عنوان حق پخش از فروشندگان می‌گیرند، در بازار آزاد از فروشندگان دریافت نشود. البته این شرکت‌‌های دانش‌بنیان باید عضوی از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی باشند تا بتوانند از این مزیت‌ها استفاده کنند.


وی افزود: پیاده‌سازی این پروژه بسیار سنگین است، البته پلت‌فرم تقریباً تمام شده و سایت نیز آماده است. با این حال مهم‌ترین بخش یعنی تنظیم قوانین و زیرساخت‌های این طرح هنوز به مرحله نهایی نرسیده است. امیدواریم تا پایان سال دستورالعمل زیرساخت‌ها نهایی شود تا در اوایل سال بعد نسخه بتای این پلت‌فرم اجرا شود. این پروژه به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های دانشگاه آزاد اسلامی کمک می‌کند تا بازاری برای محصولات تولیدی خود پیدا کنند.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر