صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸
در حاشیه نشست ناتو در انگلیس؛

ترامپ و جانسون پشت درهای بسته با یکدیگر گفتگو کردند

درحالی‌که بنا نبود دیداری بین نخست‌وزیر مستعفی انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست ناتو در لندن برگزار شود، دو طرف از برگزاری یک نشست «خوب» خبر دادند.
کد خبر : 448414

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا؛ نشست سالانه سران ناتو از دیروز (سه‌شنبه ۱۲ آذر) در لندن آغاز به کار کرد و امروز چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد.


ترامپ که برای حضور در این نشست در لندن به سر می‌برد، دقایقی پیش در حساب توئیترش نوشت: شب گذشته دیدار خوبی با بوریس جانسون در خانه شماره ۱۰ داشته و درباره موضوع‌های متعدد ازجمله ناتو و تجارت گفت‌وگو کردند.


خبرگزاری رویترز نیز از لندن گزارش داد، در حالی جانسون از دیدار با ترامپ خبر داد که او از دادن پاسخ به این پرسش که چرا عکسی از این ملاقات منتشرنشده است، خودداری کرد.


به نوشته این رسانه، این دیدار اواخر دیروز انجام شد؛ جانسون در توضیح چرایی نگرفتن عکس گفته، او بعد از این دیدار، عکس (با ترامپ) را در جریان دیدار سران ناتو خواهد گرفت.


این خبرگزاری انگلیسی افزود: جانسون گفته، هر دو دیدار خوبی داشتند و درباره موضوع‌هایی همچون آینده ناتو، سوریه و مسائل امنیتی صحبت کرده‌اند.


دیدار بوریس جانسون و دونالد ترامپ در حالی انجام‌شده که نخست‌وزیر انگلیس پیش از سفر ترامپ به لندن تأکید کرده بود هیچ دیدار دوجانبه‌ای با رئیس‌جمهوری آمریکا نخواهد داشت. قرار بود جانسون با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دیدار داشته باشد.


جانسون در آستانه انتخابات عمومی انگلیس که قرار است ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) برگزار شود از رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته بود با محترم شمردن روابط دوجانبه، در انتخابات این کشور مداخله‌ای نکند، نخست‌وزیر انگلیس حتی از ترامپ خواسته بود در جریان سفر به لندن برای شرکت در نشست سران ناتو، از او فاصله بگیرد و در لندن خاموش باشد.


امسال در حالی هفتادمین سالگرد تأسیس ناتو است که لندن برای نخستین‌بار پس از جنگ جهانی دوم، میزبان آن است.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر