صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸
معاون سازمان محیط زیست عنوان کرد؛

کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیازمند عزم ملی است/ شناسایی یک‌هزار و 300 گونه جانوری در کشور

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، بیماری‌های مشترک انسان و دام را یکی از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی دانست و گفت: کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان نیازمند عزم ملی است.
کد خبر : 446792

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،کیومرث کلانتری صبح امروز در آیین افتتاح نخستین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: بخش مهمی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست تحقیق، آموزش و اطلاع‌رسانی پدیده‌هایی که تنوع زیستی و محیط‌زیست را تحت تأثیر قرار می‌دهد، است و ما برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام دادیم.


وی با بیان اینکه ایران با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی و جغرافیایی از تنوع زیستی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است، افزود: کشور ما دارای ۸ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی و یک‌هزار و ۳۰۰ گونه جانوری مهره‌دار است ولی به‌رغم این تنوع زیستی، محیط زیست با انواع تهدیدها و چالش‌هایی همچون آلودگی و تخریب، جزیره‌ای شدن زیستگاه‌های و جنگل‌ها، گرد و غبار و خشکسالی مواجه است.


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر بهره‌برداری از منابع طبیعی با تدبیر صورت نگیرد، جامعه در استفاده از عرصه طبیعی آینده روشنی نخواهد داشت.


کلانتری با اشاره به اینکه بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین عوامل تهدید تنوع زیستی است، اذعان کرد: انسان و همه گونه‌های جانوری در برابر بیماری‌های مشترک انسان و حیوان آسیب‌پذیر هستند و عدم توجه به آنها باعث می‌شود سلامت جامعه و ذخایر ژنتیکی و گیاهی با خطر و آسیب مواجه شود.


وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و حیوان توسط سازمان‌های متولی در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین شاخص‌ها برای حفاظت از محیط زیست است که دستیابی به آن نیازمند عزم ملی است.


انتهای پیام/4105/4110/


انتهای پیام/

برچسب ها: کیومرث کلانتری
ارسال نظر