صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۹ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

حضور محققان کره‌ای در همایش‌های ضعیف علمی ممنوع می‌شود

بر اساس یک سیاست جدید دولت کره جنوبی تلاش خواهد کرد تا حضور محققان را در همایش‌های با ارزش علمی کم متوقف کند.
کد خبر : 443872

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیچر، وزارت آموزش کره جنوبی می‌خواهد دانشگاهیان را از مشارکت در کنفرانس‌هایی که آن را «ضعیف» و از نظر علمی کم ارزش می‌دانند، باز دارد؛ این وزارتخانه در 17 اکتبر اعلام کرد که تمام دانشگاه‌ها ملزم خواهند بود تا اقدامات لازم را برای سفر دانشکده‌ها به کنفرانس‌های خارج از کشور اتخاذ کنند تا «از ورود محققان در فعالیت‌های ضعیف دانشگاهی جلوگیری کند».


دستور این وزارتخانه پس از گزارشی منتشر شد که در ماه می منتشر شد و نشان داد که 574 استاد از 90 دانشگاه در سراسر کره در کنفرانس‌هایی شرکت کرده‌اند که «ضعیف» نامیده می‌شود.


تصور می‌شود که برخی محققان آگاهانه برای شرکت در همایش‌هایی با ارزش اندک، هزینه پرداخت می‌کنند و یا در مجلات کم کیفیت چاپ می‌کنند که برخی از آن‌ها «غارتگرانه» تلقی می‌شوند زیرا این همایش‌ها راهی سریع و آسان برای اضافه کردن مقاله یا ارائه به رزومه‌ای هستند و پژوهشگران می‌توانند عنوان تجربه حضور در کنفرانس‌های بین المللی را  به دست آورند.


چانگ گو لی ، دانشمند مواد در دانشگاه سونگ یانكوان در سوون، از نظارت بر تالیفات آموزش استقبال می‌كند.


وی می‌گوید: «کسانی که پول زیادی برای تحقیق دارند و می‌‌خواهند بدون داشتن هیچگونه مسئولیت دانشگاهی، تعطیلات را در یک مکان خوب بگذرانند، در اینگونه کنفرانس‌های ضعیف خارجی شرکت می‌کنند».


براساس این سیاست جدید، محققان موظف هستند قبل از شرکت در همایش‌های خارج از کشور ، فرم‌هایی را پر کنند و سپس آن فرم‌ها را به دانشگاه‌های خود ارسال کنند که از آن‌ها برای غربالگری از فعالیت‌های علمی و پژوهشی محققان استفاده می‌شود.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر