صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۸
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد:

کاهش متقاضیان 4 رشته آزمون دستیاری پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از کاهش خروجی آزمون دستیاری در ۴ رشته خبر داد و گفت: این کاهش به دلیل کم شدن ورودی به دوره دستیاری در این رشته‌ها است.
کد خبر : 442556

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،  درباره خبر درج شده در خصوص کاهش خروجی آزمون دستیاری پزشکی اظهار کرد: در واقع آزمون دستیاری خروجی ندارد و شاید بتوان به نوعی پذیرفته شدگان رشته های مختلف بیست و هشتگانه تخصصی را خروجی ازمون دستیاری در نظر گرفت.


وی افزود:با این فرض در کل نه تنها پذیرفته شدگان در سالهای اخیر  کاهش نداشته که تقریبا سالی پنج درصد افزایش هم داشته اند، در ضمن نسبت قبولی آزمون‌های خروجی دوره های تخصصی نظیر گواهینامه و دانشنامه نیز در سه سال گذشته تفاوتی نداشته است. 


حیدرزاده افزود: تعداد قبولی در آزمون‌های ورودی دستیاری پزشکی همانطور که در بالا گفته شد افزایش داشته و به جز در تعداد معدودی از  رشته های به‌خصوص که کاهش نسبی داشته اند در بقیه رشته ها افزایش هم داشته است.


رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در رشته‌های بیهوشی، طب اورژانس، پزشکی خانواده و پزشکی اجتماعی با کاهش متقاضی برای پذیرش روبرو هستیم و به بررسی  دلایل این کاهش متقاضی  در آزمون دستیاری این رشته‌ها مشغول هستیم و موضوع را بزودی به شورای آموزش پزشکی و تخصصی گزارش خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر