صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فیلم «چرخ» در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم «چرخ» به کارگردانی آبل گانس از بخش سینمای دهه 20 فرانسه روز پنج شنبه 23 مهرماه ساعت 13 در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 43737

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، فیلم «چرخ» به کارگردانی آبل گانس، به عنوان هفتمین فیلم از بخش پنجره عقبی (سینمای دهه 20 فرانسه) به زبان اصلی و با زیرنویس، روز پنج شنبه 23 مهرماه ساعت 13، درسالن سینماتک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.


این فیلم محصول سال 1923 به مدت 261 دقیقه است.



بی‌تردید سینمای فرانسه در دهه‌ بیست، به لوکوموتیوی نیاز داشت تا بتواند به مثابه‌ نیروی محرکه‌ای باشد که ردیفی بی‌انتها از واگن‌های سنگین (بخوانیدش: آثارِ وزین) را به دنبالِ خود، در روندی رو به جلو با حداکثر توان و سرعت ممکن به راه بیاندازد. اگر سینمای امریکا به یک گریفیث نیاز داشت که برای «تولدِ یک ملت» با «تعصب»ی خستگی‌ناپذیر این نقش را ایفا کند، و اگر سینمای آلمان در انتظارِ یک «دکتر کالیگاری» که با انرژیِ مسحورکننده آثارِ پس از خود را به حرکت بیاندازد، قطعاً سینمای فرانسه در ایستگاهِ تاریخیِ خود، چشم به راهِ آبل گانس بود تا «چرخ» را برای آن بیافریند؛ «چرخ»ی که همچنان پس از ٩ دهه، نه فقط حرکت‌اش متوقف نگشته که همچون نخستین روزهایش تازه‌نفس است و باشُکوه.


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم «چرخ»، روز پنج شنبه ساعت 13 به سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر