صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

سال 94 در دوره دوم متوسطه ورودی دانش‌آموز نخواهیم داشت

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره دوم متوسطه در سال 94 ورودی نخواهیم داشت، گفت: باید ساماندهی مجدد در دوره‌های اول و دوم متوسطه انجام دهیم.
کد خبر : 4360

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استان قم که در باشگاه رفاهی شماره 2 فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه اهتمام به مدیریت آموزشگاهی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام شده است و امیدواریم با تکیه بر این اقدامات، بسترهای مناسبی را برای افزایش کیفیت آموزش ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه راهکار اجرایی ابلاغ‌ها باید بررسی شود، افزود: چشم‌انداز نظام تعلیم تربیت عمومی که در ایران اسلامی مطرح شده به سراغ مدرسه رفته است و در این مدرسه تعریف‌های خاصی مورد توجه قرار گرفته است.


زرافشان ادامه داد‌: سند تدوین شده در وزارت آموزش و پرورش معیارهای خاصی را مورد توجه قرار داده است به همین علت باید در اجرای موارد این سند اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.


وی، برنامه‌محوری را یکی از شرایط مدرسه مطلوب دانست و تصریح کرد: مشارکت‌پذیری و نقدپذیری از دیگر شرایط مدرسه مورد نظر است.
زرافشان تاکید کرد: در سند تحول برای دانش‌آموزی که قرار است به زندگی پاک برسد ویژگی‌های خاصی بیان شده و یکی از این ویژگی‌ها کسب کردن مهارت در عرصه‌های مختلف زندگی است زیرا دانش‌آموز صرفا نباید یکی از موارد وجودی خود را رشد دهد بلکه باید به ابعاد مختلف از جمله اعتقادی و عبادی توجه داشته باشد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به برخی از ویژگی‌های پیمایش‌های انجام شده اشاره کرد و گفت: در این پیمایش‌ها عملکرد آموزش و پرورش در سنین گوناگون بررسی می‌شود به همین علت به خوبی می‌توان در این بخش نسبت به جایگاه اصلی دانش‌آموزان آگاهی پیدا کرد.
زرافشان افزود: رویکرد مدرسه ملی، شکوفا کردن گرایش‌ها و تمایلات درونی انسان است زیرا دانش آموزان در این راستا به خداشناسی و خداپرستی می‌رسند و برای این حرکت باید زیبایی‌ها را به دانش‌آموزان بشناسانیم تا بتوانند به اصل زیبایی نزدیک شوند.
وی با بیان اینکه در آستانه تغییر بزرگی در دوره متوسطه هستیم، بیان کرد: باید با برنامه ‌خاصی به تکمیل دوره متوسطه اقدام کنیم و در این راستا به ساماندهی نیروی انسانی و تامین فضای آموزشی توجه داشته باشیم.


زرافشان با اشاره به اینکه در دوره دوم متوسطه در سال 94 ورودی نخواهیم داشت، تصریح کرد: باید ساماندهی مجدد در دوره‌های اول و دوم متوسطه انجام دهیم.


وی خاطر نشان کرد: برای سال آینده نسبت به ساماندهی نیروی انسانی با توجه به تغییرات دوره متوسطه اقدام لازم انجام شده و از ظرفیت بخش‌های مختلف در این راستا استفاده می‌کنیم به همین دلیل دوره‌های ضمن خدمت متفاوت بوده و در ارتباط با دبیران اختیارات بیشتری به استان‌ها واگذار می‌شود تا استان‌ها بتوانند دبیران را به شیوه مورد نیاز خود جا به جا کنند.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به وضعیت مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در این بخش انجام می‌شود باید به فکر تامین فضا و نیروی انسانی بیشتری برای هنرستان‌ها در سال‌های آینده باشیم به همین دلیل قبل از شهریور ماه 30 میلیارد تومان بودجه به استان‌ها تزریق کرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر