صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸

آیا مشاور جورج سوروس در دانشگاه الزهرا(س) سخنرانی خواهد کرد؟

جورج سوروس به دلیل نقش پررنگش در انقلاب‌های رنگی و مخملین معروف است و در فتنه 88 نیز بی‌تأثیر نبوده اما آیا مشاور پدر انقلاب‌های رنگی در دانشگاه الزهرا(س) سخنرانی خواهد کرد؟
کد خبر : 429404

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در تاریخ 17 و 18 مهرماه 1398 برگزار می‌کند.


بر اساس اعلام دبیرخانه این کنفرانس در این رویداد بین‌المللی، «جفری ساکس» به عنوان اقتصاددان برجسته و یکی از صد چهره برتر جهان در حوزه اقتصاد و توسعه سخنرانی خواهد کرد.


مشاور جورج سوروس تئوریسین انقلاب‌های رنگی و مخملین پیش از این نیز در خردادماه 95 با عنوان مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آرمان‌های توسعه پایدار و سخنرانی درباره لزوم اجرای سند 2030 به ایران سفر کرده بود.


دانیال یادگاری، دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی با انتشار توئیتی نسبت به سفر این فرد به کشورمان هشدار داده و نوشته است: قرار است در 17 و 18 مهرماه در حیات خلوت دانشگاه الزهرا(س) به بهانه دیپلماسی علمی، جفری ساکس، مشاور جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی در جهان، حضور داشته باشد.


 


وی در ادامه پیام خود بیان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت امور خارجه یا درباره جزئیات، هدف برگزاری و حضور ایشان توضیح دهند یا اقدام به لغو این برنامه کنند.


جفری ساکس اقتصاددانی است که طرفدار نظریه شوک‌درمانی در اقتصاد است و عقیده دارد با آزادسازی قیمت‌ها و هدایت سریع اقتصاد کشور به اقتصاد بازار آزاد می‌توان اقتصاد کشورها را نجات داد.


نتیجه مشاوره‌ها و برنامه‌های ساکس سبب نابودی اقتصادهای بولیوی، لهستان و آرژانتین و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوده است.


حضور چنین فردی در ایران با دعوت مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سؤالات بسیاری را ایجاد می‌کند و نیازمند پاسخ قانع‌کننده مسئولان است.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر