صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام مهدی شیخ:

برگزاری مسابقات قرآنی نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه به قرآن و مفاهیم باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد داشت.
کد خبر : 428788

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از ستاد خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ با تأکید بر نقش آموزه‌های دینی و قرآنی در شکل‌گیری جامعه اسلامی، اظهار کرد: با حمایت‌های ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای و افراد و مسئولان قرآن‌دوست در کشور، شاهد توسعه و گسترش شکل‌گیری مجامع قرآنی در سراسر کشور هستیم و با عنایت خداوند این مراکز نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی و معیشت مردم دارند.


وی افزود: فعالیت مؤسسات قرآنی و مجامع ترویج آموزه‌های قرآنی در کشور و نقش آنها در بهبود وضعیت دینی، مذهبی غیرقابل انکار و به شدت تأثیرگذار است. این مؤسسات نقش مهمی در توسعه فعالیت‌هایی همچون قرائت، حفظ و تأکید بر مفاهیم قرآن کریم در سطح کشور دارند و حمایت از توسعه و گسترش آنها در مناطق مختلف ایران، حمایت از ایجاد و افزایش آموزه‌های قرآنی در خانواده‌های ایرانی است.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش استفاده از قرآن در سیستم‌های اداری کشور، خاطرنشان کرد: باید همه ادارات و سازمان‌های کشور بیشتر درگیر مفاهیم حوزه قرآن و دین شوند و تولید محتوای مرغوب در این زمینه راهکار بسیار مناسبی است که باید در اولویت همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول قرار بگیرد و با عنایت به اهمیت بسیار زیاد و تأثیرگذار این موضوع‌، توجه مسئولان به مفاهیم قرآنی و دینی باید در همه ابعاد و سطوح مختلف و متفاوت جامعه افزایش پیدا کند.


شیخ ادامه داد: باید دستگاه‌های متعدد و مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور در تولید محتوا در زمینه‌های مختلف، آموزه‌های قرآنی را در اولویت خود قرار دهند و با توجه ویژه و فوری به این مفاهیم، در راستای بهبود وضعیت دینی، مذهبی مردم بکوشند. باید این سیاست اصلی دستگاه‌های فرهنگی و دینی کشور باشد که مفاهیم و آموزه‌های قرآنی را از طریق هنرها و روش‌های مختلف در زمینه‌های جذاب فرهنگی و اجتماعی وارد بطن زندگی مردم کنند.


وی اضافه کرد: نگاه به قرآن و مفاهیم باید ویژه باشد و برگزاری مسابقات قرآنی و فرهنگی در این زمینه نقش مهمی در ترویج آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم خواهد داشت. مضامین قرآنی تنها محدود به آیات قرآن کریم نمی‌شود و باید از همه موضوعات و منابع مستند در بهره‌برداری از قرآن کریم برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه جامعه و سیستم اداری کشور استفاده شود.


انتهای پیام/4072/


انتهای پیام/

ارسال نظر