صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۲:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
جعفری در گفتگو با آنا:

وزارت خارجه آزادی مسعود سلیمانی را با جدیت پیگیری کند/ بازداشت دانشمند ایرانی مصداق دزدی بین‌المللی توسط آمریکاست

سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: بازداشت مسعود سلیمانی، دزدی یقه سفید و بین‌المللی توسط آمریکایی‌هاست اما در وزارت خارجه ما نیز ضعف‌هایی وجود دارد که منجر به اینگونه گستاخی کردن آمریکایی‌ها می‌شود.
کد خبر : 418576

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به بازداشت دانشمند ایرانی توسط دولت آمریکا اظهار کرد: آزادی مسعود سلیمانی باید هرچه زودتر توسط وزارت امور خارجه پیگیری و به‌نتیجه برسد؛ البته تاکنون عملکرد این وزارتخانه در خصوص این قضیه خوب نبوده است.


وی افزود: هر زمان که در موضوع‌های بین‌المللی قوی و قدرتمند ظاهر شدیم، دشمن از مواضع خود کوتاه آمده و با اقتدار به خواسته‌های خود رسیده‌ایم؛ کاراکتری که از مردان دیپلماسی ایران جلوی چشم دولتمردان آمریکا و اروپا وجود دارد، آنان را به‌عنوان مردان خنده و لبخند می‌شناسند!


سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور زمانی می‌گفت درس عاشورا، مذاکره منطقی است و با عده‌ای از نیروهای خود برای مذاکرات تلاش می‌کرد، گفت: اما روحانی امسال از مقاومت حرف می‌زند و دوباره با همان تیم برای دستگاه دیپلماسی کشور کار می‌کند! درصورتی که باید افرادی بر سر کار بیاورد که روحیه مقاومت کردن داشته باشند.


جعفری تصریح کرد: بازداشت مسعود سلیمانی، دزدی یقه سفید و بین‌المللی توسط آمریکایی‌هاست اما در وزارت خارجه ما نیز ضعف‌هایی وجود دارد که منجر به اینگونه گستاخی کردن آمریکایی‌ها می‌شود. باید وزارت خارجه درباره آزادی مسعود سلیمانی آنقدر با ابهت برخورد کند که آمریکایی‌ها جرئت چنین رفتارهایی نداشته باشند.


وی خاطرنشان کرد: به عنوان سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از وزارت امور خارجه می‌خواهم بحث آزادی دانشمند عزیزمان را با جدیت پیگیری کنند و درس به یادماندنی به آمریکایی‌ها بدهند.


انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر