صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
آنا گزارش می‌دهد؛

نگرانی‌های جامعه والیبال از حضور داورزنی در انتخابات/ به مدیر تمام وقت نیاز داریم!

محمدرضا داورزنی در حالی‌که معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان را برعهده دارد در انتخابات فدراسیون والیبال هم وارد شده و حالا مهم‌ترین موضوع نیاز والیبال به یک مدیر تمام‌وقت است.
کد خبر : 415962

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی خبرگزاری آنا، موضوعی که انتخابات فدراسیون والیبال را از سایر فدراسیون‌ها متمایز کرده ثبت‌نام داورزنی آن هم بدون استعفا از معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است. داورزنی در حالی به عرصه انتخابات فدراسیون والیبال ورود کرد که با اعلام وزارت ورزش و جوانان حتی در صورتی که بتواند رأی مجمع را کسب کند و به عنوان رئیس فدراسیون والیبال انتخاب شود، در معاونت وزارت ورزش و جوانان هم به‌عنوان سرپرست فعالیتش را ادامه خواهد داد. موضوعی که البته به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص اینکه امیررضا خادم که معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشت، قبل از حضورش در انتخابات فدراسیون از سمت خود استعفا کرد. 


البته حضور داورزنی به عرصه انتخابات، در حالی که معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان هم عهده‌دار است، منع قانونی ندارد. در واقع در هیچ بند و اساسنامه‌ای عنوان نشده که نامزد مورد نظر قبل از حضور در انتخابات، باید از سمت خود استعفا کند، اما با توجه به چهره شناخته‌شده داورزنی در والیبال، او از بین نامزدهای ریاست این فدراسیون، شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارد از همین روی اهالی والیبال این نگرانی را دارند که آیا حضور داورزنی در وزارت ورزش و جوانان خللی در کارهای والیبال ایجاد نمی‌کند.


حضور هم‌زمان در معاونت وزارت ورزش و فدراسیون تناقض دارد


جهانگیر سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره حضور هم‌زمان داورزنی به‌عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و انتخابات فدراسیون والیبال گفت: داورزنی یک چهره شناخته‌شده در والیبال ایران است و در زمان او فدراسیون والیبال یکی از موفق‌ترین فدراسیون‌ها بوده است.‌ در وزارتخانه هم او پست معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان را دارد که یکی از معاونت‌های کلیدی محسوب می‌شود. حضور داورزنی در انتخابات والیبال با توجه به سابقه درخشان او و پشتوانه وزارت ورزش می‌تواند به والیبال کمک بسیار زیادی کند.


وی ادامه داد: اما موضوعی که نباید آن را نادیده بگیریم بحث والیبال است. با توجه به شرایطی که  این رشته دارد بدون شک به یک مدیر تمام‌وقت نیاز دارد و حضور هم‌زمان داورزنی هم در پست معاونت وزارت ورزش و هم در ریاست فدراسیون والیبال تناقض ایجاد می‌کند. والیبال ما در مرحله گذار است و نسل جدید والیبال به‌زودی روی کار می‌آیند و از این نظر فدراسیون والیبال در این مرحله حساس به یک مدیر تمام‌وقت نیاز دارد. از طرفی مشکلات مالی که همه فدراسیون‌ها و به‌خصوص والیبال با آن دست‌به‌گریبان است یکی از موضوعات مهمی است که رئیس این مجموعه باید تمام تلاشش را برای حل این مشکلات به‌کار بگیرد.


والیبال به مدیر تمام وقت نیاز دارد


سیدعباسی تأکید کرد: تمامی رده‌های سنی والیبال ایران در مسابقات پیش رو حضور خواهند داشت و تمام درآمدهای فدراسیون به ریال است اما در رویدادهای مختلف باید به ارز هزینه کند. بنابراین یک مدیر تمام‌وقت نیاز است تا این مسائل را مدیریت کند. البته با توجه به اینکه والیبال یک رشته محبوب در بین همه مردم است و در این چند سال نتایج خوبی را کسب کرده است، اسپانسرهای جدیدی خواهان سرمایه‌گذاری در این رشته هستند و می‌توانند بخشی از مشکلات مالی را پوشش دهند اما حالا سؤال اینجاست که با شرایطی که داورزنی دغدغه‌های معاونت ورزش را هم دارد، آیا می‌تواند به‌طور کامل برای والیبال وقت بگذارد؟ امیدوارم داورزنی اگر ثابت‌قدم باشد و تا آخرین لحظه در انتخابات حضور داشته باشند یکی از این دو مورد را ترجیح بدهند. در پیشینه و سابقه داورزنی در والیبال شکی وجود ندارد و یکی از موفق‌ترین رؤسای فدراسیون‌ها بوده است.


نامزدها به نفع داورزنی کنار می‌روند


ناصر شهنازی در گفتگو با خبرنگار آنا، درباره حضور هم‌زمان داورزنی به‌عنوان معاونت قهرمانی وزارت ورزش و انتخابات فدراسیون والیبال گفت: من اطلاعی از لحاظ قانونی درباره حضور هم‌زمان داورزنی در معاونت قهرمانی وزارت ورزش و فدراسیون والیبال ندارم. اینکه اگر کسی بخواهد در انتخابات فدراسیون شرکت کند، باید از سمت خود استعفا کند یا خیر، موضوعی است که در حیطه اختیارات من نیست و نمی‌توانم در رابطه با آن صحبت کنم اما حضور داورزنی در والیبال را باید نقطه قوت بدانیم. او در این رشته زحمت زیادی کشیده و از والیبال ایران شناخت کامل دارد.


وی گفت: قطعاً اگر او تا آخر حضور داشته باشد شانس بالایی برای انتخاب شدن دارد و حتی ممکن است خیلی از نامزدها به نفع او کنار بروند و ریاست فدراسیون به داورزنی برسد اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شویم این است که والیبال به یک مدیر تمام‌وقت نیاز دارد و من فکر می‌کنم داورزنی به محض اینکه به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود از معاونت قهرمانی وزارت ورزش استعفا خواهد داد. والیبال یک رشته معمولی نیست و اقبال عمومی دارد و امکان ندارد کسی بتواند با حضور در یک پست دیگر هدایت فدراسیون را به نحو احسن انجام دهد.


شهنازی تأکید کرد:‌ اگرچه پست معاونت وزارت ورزش خیلی کلیدی و مهم است اما از نظر جایگاه اجتماعی ریاست یک فدراسیون قطعاً بالاتر است به این خاطر که باید با فدراسیون جهانی و سایر کشورها در ارتباط باشد. به نظرم اگر داورزنی در انتخابات وارد نمی‌شد، از بین کاندیداهایی که برای ریاست این فدراسیون ثبت‌نام کردند، با احترام به تمامی والیبالی‌ها، سعادتمند بهترین گزینه بود. به هر حال امیدوارم هر کسی ریاست فدراسیون را برعهده می‌گیرد، از اهمیت این رشته و جایگاهی که در بین مردم دارد بتواند این رشته را به اوج برساند.


انتهای پیام/4051/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر