صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸
قاسمی با آنا مطرح کرد:

تشریح فعالیت‌های اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه یاسوج

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: گروه جهادی معین این تشکل دانشجویی با انجام فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی به کار خود پایان داد.
کد خبر : 414880

محمدمهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به حضور جهادگران در اردوی جهادی معین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج گفت: این گروه با بیش از 20 نفر جهادگر، از اول تا 13 شهریور در منطقه دیشموک و در روستاهای چندار و مورخانی استان کهگیلویه و بوراحمد به محرومان خدمت کردند.


وی افزود: فعالیت‌های گروه جهادی معین به سه حوزه فرهنگی، عمرانی و آموزشی تقسیم می‌شود. در بحث عمرانی با هدف اینکه خود مردم پای کار باشند و تیم جهادی به آن‌ها کمک کند، پس از رفع مشکلات میان بزرگان روستا و تخصیص یک زمین به مسجد، جهادگران اقدام به احداث پی مسجد و دیوارچینی کردند که ادامه کار را مردم روستا انجام خواهند داد.



دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج با بیان اینکه فعالیت فرهنگی و آموزشی اردوی جهادی معین در سه حوزه خانواده، کودک و نوجوان با سه هدف رشد فکری، تقویت دینی و شناسایی و پرداختن به مسائل مبتلابه پیگیری شد، اظهار کرد: برای خانواده‌ها طرح خانه به خانه برای واردکردن خانواده به مسائل فرزندان، امور مربوط به همسرداری و نقش زنان در جامعه اجرا شد. همچنین شناساندن سبک زندگی دینی، مسائل مربوط به بلوغ فرزندان، رفع سؤالات و مشکلات در زمینه احکام، ضرورتِ داشتنِ مرجع تقلید و صحبت در خصوص اهمیت و نقش نماز در زندگی به همراه آموزش صحیح آن از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی گروه جهادی معین بود.



قاسمی ادامه داد: در بخش کودک با توجه به رده سنی آن‌ها برنامه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی در نظر گرفته شد که می‌توان به انجام بازی‌های آموزنده و پخش فیلم برای تقویت خلاقیت و قوه تفکر، آموزش حفظ قرآن، قصه‌گویی با محوریت زندگی پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و شهدا اشاره کرد. همچنین برای نوجوانان دختر، کلاس آموزش بافتنی برگزار و با آنان بحث و گفتگو در خصوص هدف داشتن در زندگی شد.



وی عنوان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با رویکرد شناساندن اهمیتِ کتاب و مطالعه، آموزش نوحه‌خوانی، صحبت و تبادل نظر در خصوص استفاده بهتر از اوقات فراغت از دیگر برنامه‌های این اردوی جهادی بود. همچنین برنامه جمعه‌های مهدوی با هدف حرکتی ماندگار در زمینه مهدویت و فرهنگ انتظار با پخش مناجات مهدوی و اجرای کارهای فرهنگی میان اهالی روستا برگزار شد.


دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: به مناسبت آغاز ماه محرم به مدت چهار شب در محل اسکان خواهران، برای خانم‌های روستا هیئت خانگی در قالب زیارت عاشورا، سخنرانی و روضه‌خوانی برگزار شد که با استقبال آنان همراه بود.



انتهای پیام/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر