صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
حسن‌بیکی مطرح کرد؛

مسیر گفتگوی برجامی با ایران باز است اما فرصت اروپا اندک

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مسیر گفتگو و دیپلماسی برجامی با ایران برای اروپایی‌ها هنوز باز است اما اروپایی‌ها در استفاده از فرصت‌هایشان خوب عمل نکرده‌اند.
کد خبر : 414870

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از خانه ملت، ابوالفضل حسن‌بیکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به این‌که اروپایی‌ها باید بدانند برجام جاده یک‌طرفه نیست، گفت: در واقع کشورهای غربی تصور می‌کردند جمهوری اسلامی ایران در مقابل بدعهدی آن‌ها رفتاری منفعلانه از خودش نشان خواهد داد اما گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای خلاف این رویه را هدف گذاری کرده است.


مسیر گفتگو و دیپلماسی اروپا با کشورمان هنوز بسته نشده است


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مسیر گفتگو و دیپلماسی اروپا با کشورمان هنوز بسته نشده است، اظهار کرد: این مهم در حالیست که کشورهای غربی فرصت‌های بسیار مغتنمی را از دست داده‌اند و باید پیش از این‌که دیر شود، برنامه جامع اقدام مشترک را نجات دهند.


وی ضمن یادآوری این‌که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، کاهش پایبندی کشورمان به تعهدات داوطلبانه در برجام را اقدامی غیر قابل قبول دانسته است، ادامه داد: آمریکایی‌ها امروزه در مظان اتهام در نزد افکار عمومی دنیا قرار دارند زیرا به‌طور یک‌طرفه توافقنامه بین‌المللی برجام را نقض کرده‌اند و نمی‌توانند در خصوص این زمینه اظهارنظر کنند.


مقامات اروپایی پاسخ دهند آیا تاکنون تعهدی از برجام را اجرایی کرده‌اند؟


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: جالب است که سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به اجرای گام سوم کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام اعلام کرد که تعهدات اتحادیه اروپا در توافق هسته‌ای به پایبندی کامل ایران وابسته است و این در حالیست که وی باید پاسخ دهد آیا اروپا تعهدی را اجرایی کرده است؟


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می‌رسد اروپایی‌ها صرفاً درصدد از بین بردن فرصت‌ها هستند و عملاً توانایی پیشبرد اهداف برجام را ندارند.


انتهای پیام/4127/


انتهای پیام/

ارسال نظر