صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۲۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸

ظریف: تلاش برای دزدی دریایی، نشانه نفرت دولت ترامپ از قانون است

وزیر امور خارجه کشورمان تلاش آمریکا برای سرقت نفتکش ایرانی را نشانه‌ای از نفرت کاخ سفید از قانون و قانونگرایی دانست.
کد خبر : 410653

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در پیامی توییتری به تلاش آمریکا برای سرقت نفت‌کش «گریس-1» واکنش نشان داد.


وی در این خصوص نوشت: «ایالت متحده پس از ناکامی در تحقق اهدافش از طریق تروریسم اقتصادی - ازجمله محروم کردن بیماران سرطانی از دارو- تلاش کرد از نظام حقوقی برای دستبرد به دارایی ما در دریاهای آزاد سوءاستفاده کند. تلاش برای دزدی دریایی، نشانه نفرت دولت ترامپ از قانون است.»


‌ ایران توقیف گریس 1 را که توسط نیروهای محلی جبل‌الطارق و نیروی دریایی بریتانیا انجام شد، دزدی دریایی خوانده بود. پس از توقیف این نفت‌کش، نیروهای ایرانی یک نفت‌کش تحت پرچم بریتانیا را در تنگه هرمز توقیف کردند. پس از اعلام خبر آزادی نفت‌کش ایرانی یک سخنگوی شرکت مالک استینا ایمپرو، نفت‌کش توقیف‌شده در ایران، گفت تغییری در وضعیت نفت‌کش بریتانیایی به وجود نیامده است.


در ماه‌های اخیر و پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، رویدادهای متعدد امنیتی و نظامی برای نفت‌کش‌ها و تأسیسات نفتی پیش‌آمده است. جبل‌الطارق شبه‌جزیره‌ای کوچک در جنوب اسپانیا و بخشی از قلمرو بریتانیا است. دولت محلی جبل‌الطارق در امور داخلی خودمختار است اما مسئولیت سیاست خارجی و دفاعی آن با دولت مرکزی بریتانیا است.


روز 15 اوت مهلتی بود که دادگاه پیش‌تر برای توقیف نفت‌کش تعیین کرده بود. در ساعت‌های پایانی این مهلت، آمریکا خواهان ادامه توقیف گریس 1 شد. قاضی ارشد دادگاه عالی جبل‌الطارق گفت این دادگاه درخواستی از طرف آمریکا را برای ادامه توقیف در دست بررسی ندارد.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

ارسال نظر