صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سعیدی‌سوق در گفتگو با آنا:

شورای صنفی میانه‌ای با خط‌ و ربط سیاسی و جناح‌گرایی در فضای دانشجویی ندارد

دبیرشورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تیغ مطالبه‌گری شورای صنفی هیچ‌گونه شأن پوشالی برای هیچ مسئولی نمی‌شناسد و میانه‌ای با خط‌وربط سیاسی و جناح‌گرایی در فضای دانشجویی ندارد.
کد خبر : 410405

آرمین سعیدی سوق در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت:‌ شورای صنفی قانونی ترین و جامعترین نهاد دانشجویی است که با رای مستقیم دانشجویان، انتخاب می‌شوند. بدون شک حسن مطلع کار و فعالیت شورای صنفی دانشجویی در فضای دانشگاه وامدار تمام دانشجویانی است که با مشارکت حداکثری در انتخابات شورای صنفی اهمیت و لزوم وجود نمایندگان خود را در این نهاد به تمام سیستم وزارتی و دانشگاهی مخابره می‌کند.


وی ادامه داد: شورای صنفی دیده‌بان جاودانگی دانشگاه به‌عنوان شعار شورای صنفی سال جاری قرارگرفته است؛ قطعاً این دیده بان جاودانگی، فراخوانی است برای همدلی، همفکری و همکاری دانشجویان و همه مسئولینی که دل درگرو تحقق و نضج این شعار دارند. تیغ مطالبهگری شورای صنفی هیچ‌گونه شأن پوشالی برای هیچ مسئولی نمی‌شناسد و میانه‌ای با خط‌وربط سیاسی و جناح‌گرایی در فضای دانشجویی ندارد.


دبیرشورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: مصلحت‌اندیشی‌های کاذب، عافیت‌طلبی‌های کثیف، تزلزل، اهمال و کم‌کاری در قاموس ما جایی نخواهد داشت و خط قرمز ما شرافت و کرامت دانشجویی است.


وی ادامه داد: هدف از ایجاد چنین نهادی، پیگیری مطالبات و دغدغه‌های موجود در سطح خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها و همچنین ایجاد وزنده نگه‌داشتن روحیه مطالبه‌گری در سطح دانشجویان بوده است که اعضای شورای صنفی رابط قانونی دانشجو و مسئولین دانشگاه برای بیان مشکلات و رفع موانع هستند.


سعیدی سوق تصریح کرد: همین‌قدر وجود چنین شورای در هر دانشگاهی ملزوم و مهم است که امسال از سوی دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی «شورای صنفی به‌عنوان جامع‌ترین نهاد دانشجویی نام‌گذاری شده است.


وی با اشاره به ارزیابی روند فعالیت‌های این حوزه در سال گذشته و سال جاری اظهار کرد: شورای صنفی مرکزی توانسته است با تشکیل کارگروه‌های مختلف اعم از کارگروه ایاب و ذهاب، کارگروه تغذیه، کارگروه سلامت و روان، کارگروه آی تی، کارگروه آموزش، کارگروه تربیت‌بدنی، کارگروه تحصیلات تکمیلی، کارگروه روابط عمومی و همچنین کارگروه پیگیری و نظارت بر مطالبات دانشکده‌ها، کارگروه پیگیری و نظارت بر مطالبات خوابگاه‌ها، به کانالیزه کردن هر چه‌بهتر مشکلات و مطالبات کمک کند.


دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: این اقدام علاوه بر تقسیم وظایف هرچه بهتر بین اعضای شورای صنفی مرکزی باعث شده است که نتیجه پیگیری مطالبات با سرعت و سیری مطلوب نسبت به سال گذشته برسد.


وی ادامه داد: با توجه به مذاکرات به‌عمل‌آمده در بین اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌احتمال امسال یک یا دو کارگروه جدید دیگری همچون کارگروه صندوق رفاه برای پیگیری و رسیدگی به مطالبات دانشجویان راه‌اندازی شوید.


سعیدی سوق در پایان گفت: اولویت نخست برنامه‌های شورای صنفی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال جاری پیگیری برنامه‌های انجام‌شده توسط دوره گذشته است و با توجه به این‌که برخی از اعضای شورای صنفی امسال که از اعضای شورای صنفی سال گذشته هستند و ارتباط خوب و مستمری در بین دوستان وجود دارد معضلات، مشکلات و مطالبات با سرعت بیشتری پیگیری می‌شود.


انتهای پیام/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر