صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
نایب رئیس فدراسیون تکواندو:

دنیا از عملکرد دختران ایران تعجب کرد/ قهرمانی جهان دور از دسترس نیست

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: قهرمانی در رقابت‌های جهانی باعث شد تا همه دنیا به دختران مسلمان ایرانی احترام بگذارند و آنها را حریفان جدی و سرسخت خودشان بدانند.
کد خبر : 410010

زهرا سروی در گفتگو با خبرنگار حوزه رزمی گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره قهرمانی تیم تکواندو نونهالان در رقابت‌های جهانی گفت: خدا را شکر موفقیت بزرگی برای تکواندوی ایران در رده پایه رقم خورد. به‌طور حتم این‌چنین موفقیت‌ها تنها در سایه برنامه‌ریزی و تلاش حاصل می‌شود. تیم نونهالان چهارمین حضور را در مسابقات جهانی تجربه می‌کرد و تاکنون سه عنوان قهرمانی را کسب کرده است.


وی گفت: اینکه این قهرمانی با چه شرایطی برای ایران رقم خورد موضوع قابل اهمیتی است. ما در رقابت‌های جهانی هفت فینالیست داشتیم که از این تعداد 6 تکواندوکار موفق به کسب مدال طلا و یک نقره شدند. تیم ما بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، به فاصله 10 روز باید در مسابقات جهانی به میدان می‌رفت. قطعاً بدون برنامه‌ریزی این امر محقق نمی‌شد، خوشبختانه با حمایت‌های فدراسیون تکواندو برنامه‌ریزی خوبی برای این تیم شد و در نهایت دختران تکواندو توانستند در ازبکستان حماسه‌ساز باشند. دنیا از عملکرد خوب دختران باحجاب اسلامی تعجب کرده بود و این قهرمانی باعث شد تا همه دنیا به دختر مسلمان ایرانی احترام بگذارند و آنها را حریفان جدی و سرسخت خودشان بدانند.


نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تکواندو تأکید کرد: خیلی خوشحالیم که تکواندو بار دیگر موفق شد که دل مردم را شاد کند. طبیعی است که رده سنی پایه پشتوانه تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان خواهد بود و قطعاً این رده سنی با ورود به رده‌های بالاتر باز هم می‌توانند در رقابت‌های جهانی بدرخشند.عملکرد این تیم باعث شد تا همگان به این باور برسند که با ورود این نسل رسیدن به عنوان قهرمانی جهان دور از دسترس نخواهد بود.


سروی عنوان کرد: امیدوارم در این راه وزارت ورزش به دختران تکواندو نگاه ویژه‌ای داشته باشند. البته که فدراسیون همیشه از دختران تکواندو حمایت کرده است اما با این شرایط سخت اقتصادی و کشورهایی که روز به روز در حال پیشرفت و سرمایه‌گذاری هستند کار خیلی سختی داریم. امیدوارم مسئولان در آستانه المپیک و کسب سهمیه به ما کمک کنند تا بتوانیم مانند المپیک دوره قبل شگفتی‌ساز شویم.


نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در مورد کسب عنوان بهترین مربی و فنی‌ترین به بازیکن اظهار کرد: معمولاً سیاست فدراسیون جهانی به این صورت است که اگر تیمی به‌عنوان قهرمانی می‌رسد، مابقی عنوان‌ها را به دیگر تیم‌ها بدهد. اما با توجه به عملکرد ساناز عباس‌پور، فدراسیون جهانی مجاب شد تا عنوان فنی‌ترین بازیکن هم به ایران داده شود. این تکواندوکار خوب کشورمان همه رقبای خود را با اختلاف امتیاز 20 شکست داد و در مرحله فینال به‌قدری خوب کار کرد که حریفش از ادامه بازی انصراف داد و در تمامی بازی‌هایی هم که داشت تنها سه امتیاز به حریفان خود داد، این مسائل باعث شد تا فدراسیون جهانی به‌راحتی از این تکواندوکار نگذرد و عنوان فنی‌ترین را به او داد.


سروی همچنین در مورد کسب عنوان بهترین مربی به اعظم درستی گفت: کسب این عنوان هم افتخار بزرگی برای تکواندو ایران به‌خصوص بانوان محسوب می‌شود. همه ما به این باور رسیدیم برای موفقیت یک تیم مسائل فنی بخشی از کار هستند و ایجاد شرایط روحی و همدلی و وفاقی که در بین تیم باید وجود داشته باشد باعث می‌شود که یک تیم تاریخ‌ساز شود. با توجه به عملکرد خوب درستی در این تیم و موفقیت‌هایی هم که به دست آوردند به نظرم عنوان بهترین مربی حق او بود.


نایب‌رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در پایان به شرایط تیم ملی تکواندو بزرگسالان و شرایط کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: همه هدف ما این است که تیم بتواند در مسابقات قاره‌ای به سهمیه المپیک برسد. اما باید به این نکته توجه کنیم ورزشکارانی که قرار است به این مسابقات اعزام شوند باید از قبل رنکینگ جهانی خود را ارتقا دهند چرا که اگر رنک خود را افزایش ندهند در مسابقات قاره‌ای هم با حریفان قدرتمند باید مبارزه کنند و از همین روی شرایط خیلی سخت می‌شود. بنابراین ما باید به دنبال اعزام ملی‌پوشان به مسابقات مختلف باشیم و در این راه هم از همه مسئولان تقاضا داریم که به ما کمک کنند. تکواندو نمره قبولی را کسب کرده و حالا نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.


انتهای پیام/4051/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر