صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

واکنش سخنگوی سازمان تعزیرات به افزایش قیمت بلیت هواپیما؛ هیچ سازوکاری وجود ندارد!

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به افزایش بی‌رویه قیمت‌های بلیت هواپیما گفت: در حال حاضر هیچ سازوکار مناسبی در خصوص قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و دست سازمان تعزیرات برای مقابله با این گرانفروشی بسته است.
کد خبر : 409674

سید یاسر رایگانی در گفتگو با خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در کشور اظهار کرد: متأسفانه عدم اراده کافی در تعیین سقف و کف قیمت‌های بلیت هواپیما منجر به این شده تا برخی از دفاتر و آژانس‌های هواپیمایی به دلخواه اقدام به افزایش قیمت بلیت‌ها کنند و نکته اینجاست که سازمان تعزیرات در برخورد با متخلفان این حوزه نمی‌تواند به‌راحتی وارد عمل شود. ما بارها اعلام کرده‌ایم که اگر سازمان حمایت و دیگر نهادهای متولی در حوزه قیمت‌گذاری، قیمت معینی را مشخص کنند، در این صورت سازمان تعزیرات با قدرت بیشتری می‌تواند با متخلفان احتمالی برخورد کند و در برخورد با سودجویان دستش باز خواهد بود.


وی با بیان اینکه اکثر پرونده‌های تشکیل‌شده درباره تخلف آژانس‌های هواپیمایی در حوزه گران‌فروشی بوده است ادامه داد: هم‌اکنون هیچ سازوکار مناسبی در خصوص قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد، به همین دلیل ما هر روز با افزایش قیمت بلیت هواپیما مواجه هستیم.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: برای مثال طی یک هفته، قیمت بلیت هواپیما از تهران به بوشهر افزایش یافته است؛ سؤال اینجاست که این افزایش قیمت با چه دلیل و منطقی صورت گرفته است، لذا اگر قیمت بلیت هواپیما به تمام مقصدها مشخص باشد، سازمان تعزیرات با دست باز قادر به برخورد با دلالان و متخلفان این حوزه خواهند بود. در حوزه افزایش قیمت بلیت هواپیما شکایات بسیاری را داشتیم.


رایگانی گفت: نه تنها در حوزه بلیت هواپیما بلکه در خصوص همه مواردی که به گران‌فروشی مربوط می‌شود، اگر سقف و کف قیمت‌ها معین شود، مأموران تعزیرات به‌راحتی قادر به برخورد با سودجویان خواهند بود.


انتهای پیام/4110/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر