صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشگاه فرهنگیان:

سیاست‌زدگی باعث ضربه زدن به آموزش و پرورش شده است/اینستکس تکمیل‌کننده نقشه آمریکاست

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: سیاست زدگی افت بزرگی است که برای جان آموزش و پروش افتاده است، وقتی که افراد سیاسی در رأس کار باشند، تصمیم‌گیری‌ به‌جای اینکه مبتنی بر عقل و تحقیقات علمی باشد، منطبق بر اهداف حزب است.
کد خبر : 409631

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا قائم‌پناه در خطبه‌های پیش از نمازجمعه شهرستان ملایر گفت: ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسانی بوده و هیچ کشوری بدون برخورداری از نیروی انسانی کارآمد، عالم، عاقل و متعهد قادر نیست به پیشرفت نائل شود، حتی اگر منابع زیرزمینی و ثروت‌های گوناگون داشته باشد. ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسانی است.


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت آموزش و پرورش بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که «در آموزش و پرورش افتخار و قداست وجود دارد؛ شاید اغراق نباشد اگر بگویم حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش اداره کشور، آموزش و پرورش است». این هم نعمتی است که خدای متعال بر ما ارزانی داشته که اشتغال معمول زندگی‌مان در خدمت علم و معرفت و تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان امروز، که اداره کنندگان فردای کشورند، باشد.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: یکی از اهداف مهم آفرینش، تعلیم و تربیت است؛ خداوند همه چیز را در تسخیر انسان قرار داد تا انسان بتواند راه کمال را طی کند. مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند بر اینکه مسئه تعلیم و تربیت،مسئله اول در نظام است. در بلندمدت، هیچ چیز به اندازه تعلیم و تربیت اهمیت ندارد، نقش معلم و مربی در جامعه ما، نقش تراز اول است. در حقیقت، سنگر مبارزه با کفر و ظلم و استکبار جهانی و قلدری شیاطین سیاسی عالم، همین سنگر مدرسه و تعلیم و تربیت و فرهنگ است.


 قائم‌پناه تصریح کرد: اما با این اوصاف و با توجه به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش باز هم شاهد بی مهری از سوی مسئولین هستیم، به جای اینکه برای آموزش و پرورش تلاش کنند، درصدد واگذاری کامل آن به بهش خصوصی بودند و هستند؛ مسئولین باید به این درک برسند که آموزش و پرورش سرمایه گذاری است نه هزینه و هر چه برای این مجموعه هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای جامعه محسوب می‌شود.


وی اعلام کرد: متاسفانه سیاست‌زدگی افت بزرگی است که برای جان این نهاد مقدس شده، وقتی که افراد سیاسی در رأس کار باشند، تصمیم‌گیری‌‌هایشان هم به‌جای اینکه مبتنی بر عقل و منطق و تحقیقات علمی باشد، منطبق بر اهداف حزب است. این آفتی بزرگ در آموزش‌ و پرورش است؛ راحت‌تر عرض کنم سیاست‌زدگی باعث ضربه زدن به آموزش و پرورش شده است.


این فعال دانشجویی اظهار کرد: مجموعه نهادهای مسئول به آموزش و پرورش به عنوان یک مساله پیچیده و تخصصی نگاه نمی‌کنند. مباحث مربوط به آموزش و پرورش و سیاست ‌های آن باید در شورایی قوی ، متشکل از نیروهای متخصص و کارشناس مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار بگیرد و این شورا تحت تاثیر رفت و آمد دولت‌ها و وزرا قرار نگیرد.


قائم‌پناه تأکید کرد: با توجه به گستردگی طیف فعالیت‌های آموزش و پرورش باید بخشی از آنتن رسانه ملی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد تا این وزارتخانه بتواند از طریق برنامه‌های متنوع آموزشی و تربیتی با خانواده‌ها ارتباط بیشتری برقرار کند.


گزینه تصدی وزارت آموزش و پرورش پیش‌قدم اجرای سند ۲۰۳۰ بود


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که برای مجموعه عظیم وزارت آموزش و پرورش فردی به عنوان سرپرست انتخاب شده که حتی صلاحیت مدیریت استانی دانشگاه فرهنگیان را هم نتوانست کسب کند، سوال ما از دولت محترم این است که چطور ممکن است کسی گزینه اصلی وزارت آموزش و پرورش باشد که جزو اولین مدیران کل استانی بوده که برای اجرای سند ۲۰۳۰ در استان محل خدمت خود پیش‌قدم شده است. چنین شخصی در حال حاضر برای اینکه رای اعتماد نمایندگان را کسب کند از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به دفاع می‌پردازد.


وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در ایران است با این وجود شخصی باید به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شود که ولایتمدار بوده و دارای صلاحیت، توانمندی و انگیزه از نوع الهی باشد، چون ما به قداست آموزش و پرورش اعتقاد داریم؛ گزینه وزارت آموزش و پرورش باید جزء بدنه این وزارتخانه باشد و از طرفی گزینه سیاسی انتخاب نشود، چون ما از نگاه سیاسی در این وزارتخانه رنج می‌بریم.


قائم‌پناه اشاره کرد: اعتقاد وزیر آموزش و پرورش باید اعتقاد راسخ به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و برای اجرای این سند برنامه داشته باشد؛ این وزارتخانه با جوانان درگیر است بنابراین وزیر آن نیز باید از بین جوانان انتخاب شود همچنین وزیر آموزش و پرورش باید درد جامعه فرهنگیان را بداند و برای رفع معیشت معلمان و ارتقای منزلت آن‌ها تلاش کند و از طرفی باید دارای سوابق مدیریتی قوی باشد.


این فعال دانشجویی تصریج کرد: این نکته را خیلی جدی از سوی جنبش دانشجویی خدمت دولت محترم عرض کنم کسی که قرار است وزیر آموزش و پرورش شود باید خطوط قرمز نظام را به صورت عمومی و اختصاصی رعایت کرده و از آن‌ها عبور نکرده باشد. برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که کسی را حتی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش معرفی کنند که خودش را متعلق به جریان فتنه‌گر ۸۸ و متعلق به جریان تکمیل کننده سند عملیاتی دشمن در حوزه آموزش یعنی سند ۲۰۳۰ بداند.


وی اضافه کرد: برای ما به هیچ وجه قابل قبول نیست که این فرد حتی یک روز در مقام سرپرستی قرار بگیرد چه برسد به اینکه بخواهند او را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و تعیین کننده سیاست‌ها به مجلس معرفی کنند و اگر این اتفاق بیفتد ما حتما واکنش جدی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد.


اینستکس اهداف آمریکا را محقق می‌کند


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در بخش دیگری از سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ملایر، گفت: در حالی که مدتی از شروع گام دوم کاهش تعهدات ایران در برجام می‌گذرد رفتار کشور‌های به ظاهر متعهد به برجام تغییر جدی نکرده است و از طرفی این کشور‌ها با فشار از جوانب گوناگون قصد اجبار ایران برای رضایت دادن به روند پیشنهادی خود برای ادامه کار برجام را دارند که در آن صورت جمهوری اسلامی هیچ نتیجه‌ای به جز ضرر و معطل نگه داشتن کشور نخواهد گرفت.


وی افزود: از طرفی مطالبه ما از دولت هم پیگیری سریع و گسترده‌تر اقدامات گام دوم کاهش تعهدات به بهترین نحو تاثیرگذاری و پیگیری طرح‌های مشابه اقدامات پیش‌دستانه علیه طرح‌های آمریکا خواهد بود؛ این فرمولی که اروپایی ها تحت عنوان اینستکس ایجاد کردند، بخش مهمی از اهدافی که آمریکا دنبال آن است را ‌محقق می‌کند در حالی که ظاهراً ادعا می‌کند که به ما خدمت میکند.


قائم‌پناه خاطرنشان کرد: اینستکس پولی را به لحاظ بانکی جابجا نمی‌کند، بلکه پول ناشی از صادرات کالا از ایران به کشورهای دیگر را به واردات کالایی که ایران میخواهد تخصیص می‌دهد؛ اینستکس ظاهراً می‌گوید که من میخواهم به شما خدمت کنم و میخواهم اجازه بدهم کالا و خدماتی که نیاز دارید وارد کنید، ولی در واقع می‌خواهد درآمدهای ایران را که به سختی به دست می‌آید را به حسابی که آن‌ها اعلام می‌کنند‌ واریز شده و صرف معاملات مشروع شود.


این فعال دانشجویی با طرح این سوال که معاملات مشروع از نظر اروپا چیست، پاسخ داد: غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از نظر اروپا معاملات مشروع هستند، بنابراین اولین هدفی که اینستکس محقق می‌کند این است که مدیریت پول‌های ایران را در اختیار یک طرفی قرار می‌دهد که این طرف از لحاظ سیاسی تفاوتی با آمریکا ندارد؛ این میزان از وابستگی تبدیل خواهد شد به یک گروگان‌گیری از جانب اروپا که ما را راحت‌تر پای میز مذاکره بنشاند.


وی اشاره کرد: آمریکایی‌ها در یکسال گذشته چندین‌بار گفتند که یکی از مهم‌ترین اهداف ما در قبال ایران این است که اختیار پول‌های ایران را از دستشان بگیریم ایران نباید پولی داشته باشد بعد تصمیم بگیرید که این را کجا خرج کند، صرف مقاومت در منطقه بکند یا صرف برنامه دفاعی، اختیار پول‌های ایران باید جایی قرار بگیرد که ما تصمیم بگیریم که این پول‌ها چگونه هزینه بشود و قابل مدیریت باشد.


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان تأکید کرد: پس خروجی اینستکس این است که ما عملا وارد بازی‌ای می‌شویم که آمریکا میخواست ما را وارد این بازی کند که نتوانست لذا اروپا با ظاهر خیرخواهانه می‌خواهد این کار را انجام دهد.


انتهای پیام/4115/


انتهای پیام/

ارسال نظر